Català | Castellano | English
  • inici
  • ajuda
  • identificació
Cerca avançada  
1-10 de 602 resultats

Ordenat per Rellevància Data Títol Visites Valoració Comentaris

  • Tot (684)
  • Recursos en línia (602)
    • Interactiu (12)
    • Aplicació (23)
    • Imatge (11)
    • Àudio (298)
    • Vídeo (199)
    • Document (10)
    • Pàgina web (154)
    • Altres recursos (3)
  • Recursos físics (82)
    • Vídeo (28)
    • Escrit (35)
    • Maleta pedagògica (2)
    • Recurs electrònic (7)
    • Objecte (2)
    • Àudio (19)
    • Material visual (2)
 Història de la música  

Comenta'l - 26 Visites 421


Muñoz, Enric

2020

L'objectiu d'aquest bloc és mostrar les músiques de totes les èpoques i cultures del món, de manera clara, directa i equitativa. Així doncs, s'ofereix una visió general de la música universal basada en l'escolta activa.[+]
L'objectiu d'aquest bloc és mostrar les músiques de totes les èpoques i cultures del món, de manera clara, directa i equitativa. Així doncs, s'ofereix una visió general de la música universal basada en l'escolta activa.[+]
L'objectiu d'aquest bloc és mostrar les músiques de totes les èpoques i cultures del món, de manera clara, directa i equitativa. Així doncs, s'ofereix una visió general de la música universal basada en l'escolta activa. S'estructura en cinc categories principals: antiguitat, clàssica, moderna, electrònica, músiques del món. Cada categoria conté una selecció de gèneres que enllacen amb llistes de reproducció Spotify d'una hora, acompanyades de paraules clau que ajuden a entendre l'evolució cronològica i les diferències estilístiques. Algunes propostes d'utilització serien: conèixer instruments i tècniques interpretatives: els alumnes poden relacionar els instruments musicals i la seva evolució arreu del món; contextualitzar obres i artistes: els alumnes poden recrear les atmosferes sonores de períodes històrics i àmbits geogràfics desconeguts; explorar estils nous minoritaris: els alumnes poden reconèixer els seus gèneres favorits actuals i aventurar-se a descobrir-ne d’altres nous; qüestionar possibles prejudicis musicals: els alumnes poden superar les barreres dels estereotips i valorar l'essència de gèneres estigmatitzats; afavorir la integració social (ELIC): els alumnes poden reflexionar sobre la creativitat de les civilitzacions, la diversitat ètnica i els intercanvis culturals.[-]

 Vocabulari de la música [en línia]. (AVL)  

Comenta'l - 12 Visites 21


ACADÈMIA VALENCIANA DE LA LLENGUA

2019

El Vocabulari de la música consta de 2.144 termes amb equivalents en castellà, francès i anglès, i amb definicions.

 El món dels instruments musicals  

Comenta'l - 68 Visites 849


Campos Valdés, Fernando

2017

Recull de recursos TIC relacionats amb la música. Els recursos estan relacionats amb els instruments musicals i amb la música en general.

 Dones compositores  

Comenta'l - 159 Visites 2145


Gómez, Virginia

2016

Aquest projecte neix amb l'objectiu de fer visibles intèrprets i compositores amb grans aptituds i virtuosisme, que només pel fet de ser dones no van poder dedicar-se amb plenitud a la música. El treball vol reivindicar el paper de la dona compositora en la història de la música que, tret de molt poques excepcions, mai apareix als llibres de text ni als programes educatius.[+]
Aquest projecte neix amb l'objectiu de fer visibles intèrprets i compositores amb grans aptituds i virtuosisme, que només pel fet de ser dones no van poder dedicar-se amb plenitud a la música. El treball vol reivindicar el paper de la dona compositora en la història de la música que, tret de molt poques excepcions, mai apareix als llibres de text ni als programes educatius.[+]
Aquest projecte neix amb l'objectiu de fer visibles intèrprets i compositores amb grans aptituds i virtuosisme, que només pel fet de ser dones no van poder dedicar-se amb plenitud a la música. El treball vol reivindicar el paper de la dona compositora en la història de la música que, tret de molt poques excepcions, mai apareix als llibres de text ni als programes educatius. A la web es mostra un mur amb les fotografies de diverses compositores, cadascuna de les quals porta a una pàgina, feta amb l'eina padlet, que conté una fitxa tècnica amb informació bàsica (data i lloc de naixement i mort, països on va viure i on desenvolupar la seva carrera, període de la història de la música i l'estil musical destacat, i alguna dada important de la seva vida i obra...) i, a més, hi ha exemples sonors de les seves composicions a Youtube.[-]

 Forms in nature: Understanding Our Universe  

Comenta'l - 32 Visites 5


Dart, Kevin

2016

Animació que mostra com a través de l'estudi i la comprensió científica, podem aprofundir la nostra connexió amb el món natural.

 Alike  

Comenta'l - 22 Visites 5


Martínez Lara, Daniel; Cano Méndez, Rafael

2015

El vídeo té com a protagonista a Copi, un pare que tracta d'ensenyar al seu fill com arribar a ser algú important en un món preocupat únicament pels diners i la feina, mentre que el fill té altres interessos i somnis, és creatiu i li encanta la música del violinista.[+]
El vídeo té com a protagonista a Copi, un pare que tracta d'ensenyar al seu fill com arribar a ser algú important en un món preocupat únicament pels diners i la feina, mentre que el fill té altres interessos i somnis, és creatiu i li encanta la música del violinista.[+]
El vídeo té com a protagonista a Copi, un pare que tracta d'ensenyar al seu fill com arribar a ser algú important en un món preocupat únicament pels diners i la feina, mentre que el fill té altres interessos i somnis, és creatiu i li encanta la música del violinista. El curt planteja una interessant reflexió sobre el sistema educatiu i les relacions familiars. Copi, que només aconsegueix la felicitat quan el seu fill està feliç, haurà de decidir si vol deixar que el seu fill acabi gris per la monotonia i l'avorriment com ell quan és a la feina i tots els altres habitants; o si, en canvi, prefereix deixar volar la imaginació del seu fill i veure'l feliç deixant-li fer el que més li agrada.[-]

 MOZART HORN CONCERTO No. 4  

Comenta'l - 17 Visites 7


JONTY, CLARK (ilustrador)

2014

Every month, we introduce one of the BBC’s ‘Ten Pieces’, each specially chosen to bring the wonders and joys of classical music to children of primary school age. HERE’S A QUESTION: how many cheese sellers do you know? None? How about French horn-playing cheese sellers? No? Mozart knew one, and wrote his wonderful Fourth Horn Concerto for him.[+]
Every month, we introduce one of the BBC’s ‘Ten Pieces’, each specially chosen to bring the wonders and joys of classical music to children of primary school age. HERE’S A QUESTION: how many cheese sellers do you know? None? How about French horn-playing cheese sellers? No? Mozart knew one, and wrote his wonderful Fourth Horn Concerto for him.[+]
Every month, we introduce one of the BBC’s ‘Ten Pieces’, each specially chosen to bring the wonders and joys of classical music to children of primary school age. HERE’S A QUESTION: how many cheese sellers do you know? None? How about French horn-playing cheese sellers? No? Mozart knew one, and wrote his wonderful Fourth Horn Concerto for him. Joseph Leutgeb was the fellow’s name and, before he opened his cheese and sausage shop in 1777, he was also a brilliant horn player with the Salzburg court orchestra. But his instrument was quite unlike the French horns that you will normally see in orchestras today. For a start, it didn’t have any buttons to change the notes, or ‘valves’ as they’re known, so all the sounds had to be made just by tightening and loosening the lips and by putting the left hand into the end of the horn, called ‘the bell’. You think that sounds difficult? It was. This cheerful piece sounds just like the call of a horn that huntsmen use to gather together the horses before they ride into the countryside. It wasn’t made from brass at first, though, but from a hollowed-out animal’s horn. Tally-ho![-]

 MOZART HORN CONCERTO No. 4  

Comenta'l - 8 Visites 7


JONTY, CLARK (ilustrador)

2014

Every month, we introduce one of the BBC’s ‘Ten Pieces’, each specially chosen to bring the wonders and joys of classical music to children of primary school age. HERE’S A QUESTION: how many cheese sellers do you know? None? How about French horn-playing cheese sellers? No? Mozart knew one, and wrote his wonderful Fourth Horn Concerto for him.[+]
Every month, we introduce one of the BBC’s ‘Ten Pieces’, each specially chosen to bring the wonders and joys of classical music to children of primary school age. HERE’S A QUESTION: how many cheese sellers do you know? None? How about French horn-playing cheese sellers? No? Mozart knew one, and wrote his wonderful Fourth Horn Concerto for him.[+]
Every month, we introduce one of the BBC’s ‘Ten Pieces’, each specially chosen to bring the wonders and joys of classical music to children of primary school age. HERE’S A QUESTION: how many cheese sellers do you know? None? How about French horn-playing cheese sellers? No? Mozart knew one, and wrote his wonderful Fourth Horn Concerto for him. Joseph Leutgeb was the fellow’s name and, before he opened his cheese and sausage shop in 1777, he was also a brilliant horn player with the Salzburg court orchestra. But his instrument was quite unlike the French horns that you will normally see in orchestras today. For a start, it didn’t have any buttons to change the notes, or ‘valves’ as they’re known, so all the sounds had to be made just by tightening and loosening the lips and by putting the left hand into the end of the horn, called ‘the bell’. You think that sounds difficult? It was. This cheerful piece sounds just like the call of a horn that huntsmen use to gather together the horses before they ride into the countryside. It wasn’t made from brass at first, though, but from a hollowed-out animal’s horn. Tally-ho![-]

 Llocs web interactius per a l'educació  

Comenta'l - 149 Visites 21


Ogen, Karen

2014

Referitori de pàgines web interactives per a l'educació que poden utilitzar-se tant per treballar a l’aula com a casa i tant en grup com de manera individual. Les webs es troben classificades en les categories següents: matemàtiques, ciències, estudis socials, endevinalles, música, art, festes, jocs educatius interactius.[+]
Referitori de pàgines web interactives per a l'educació que poden utilitzar-se tant per treballar a l’aula com a casa i tant en grup com de manera individual. Les webs es troben classificades en les categories següents: matemàtiques, ciències, estudis socials, endevinalles, música, art, festes, jocs educatius interactius.[+]
Referitori de pàgines web interactives per a l'educació que poden utilitzar-se tant per treballar a l’aula com a casa i tant en grup com de manera individual. Les webs es troben classificades en les categories següents: matemàtiques, ciències, estudis socials, endevinalles, música, art, festes, jocs educatius interactius...[-]

 Pau Casals:"El compromís amb la pau"  

Comenta'l - 6 Visites 4


Bernard Meillat/Francis Willems

2013

En aquest segon capítol, Pau Casals ens explica com va ser la seva entrada a la vida concertística de primer nivell i com es va convertir, ràpidament, en un dels intèrprets més sol·licitats. Ens parla dels seus concerts per Europa, Amèrica i Rússia i de com era el món abans de la guerra del 1914.[+]
En aquest segon capítol, Pau Casals ens explica com va ser la seva entrada a la vida concertística de primer nivell i com es va convertir, ràpidament, en un dels intèrprets més sol·licitats. Ens parla dels seus concerts per Europa, Amèrica i Rússia i de com era el món abans de la guerra del 1914.[+]
En aquest segon capítol, Pau Casals ens explica com va ser la seva entrada a la vida concertística de primer nivell i com es va convertir, ràpidament, en un dels intèrprets més sol·licitats. Ens parla dels seus concerts per Europa, Amèrica i Rússia i de com era el món abans de la guerra del 1914. També ens explica que fer música amb els amics, a porta tancada, era la seva manera de desconnectar d'aquesta vida tan apressada. A tall d'exemple, aquí teniu un programa dels concerts que va fer el músic català amb Alfred Cortot i Jacques Thibaud als Camps Elisis de París.[-]

Pàgina de resultats 1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   ...
Avís legal | Privadesa | Condicions d'ús | Copyright � 2014, Generalitat de Catalunya
El Departament d'Ensenyament no es fa responsable del contingut dels enllaços externs. Llegir més