Català | Castellano | English
  • inici
  • ajuda
  • identificació
Cerca avançada  
1-10 de 1167 resultats

Ordenat per Rellevància Data Títol Visites Valoració Comentaris

  • Tot (1397)
  • Recursos en línia (1167)
    • Interactiu (7)
    • Aplicació (2)
    • Imatge (4)
    • Àudio (387)
    • Vídeo (715)
    • Document (14)
    • Pàgina web (445)
  • Recursos físics (230)
    • Vídeo (144)
    • Escrit (78)
    • Maleta pedagògica (2)
    • Recurs electrònic (6)
    • Objecte (2)
    • Àudio (5)
    • Material visual (1)
    • Altres recursos (1)
 ¿Com classificar les diferents violències masclistes online?  

Comenta'l - 6 Visites 21


de Diego, Alejandra; Franco, Marta G.; Zugasti, Irene

2020

L'objectiu del projecte Equal, dins del qual s'emmarca aquesta guia, és visibilitzar i divulgar pràctiques de violència masclista (sexistes), i exemples de pràctiques igualitàries entre les joves de 16-23 anys a Instagram a Catalunya.[+]
L'objectiu del projecte Equal, dins del qual s'emmarca aquesta guia, és visibilitzar i divulgar pràctiques de violència masclista (sexistes), i exemples de pràctiques igualitàries entre les joves de 16-23 anys a Instagram a Catalunya.[+]
L'objectiu del projecte Equal, dins del qual s'emmarca aquesta guia, és visibilitzar i divulgar pràctiques de violència masclista (sexistes), i exemples de pràctiques igualitàries entre les joves de 16-23 anys a Instagram a Catalunya. Les xarxes socials són el nou espai públic de relació entre les persones joves. Instagram es percep com un lloc lliure de control per part dels adults. Intervenir-hi és una forma d'influir i conscienciar tant en homes com en dones joves.[-]

 Xplore Health  

Comenta'l - 11 Visites 21


Malagrida, Rosina [coord.]

2020

Xplore Health és un programa educatiu europeu que ofereix recursos multimèdia interactius per apropar a les aules de secundària la recerca biomèdica actual i la reflexió al voltant de les implicacions bioètiques de la recerca.[+]
Xplore Health és un programa educatiu europeu que ofereix recursos multimèdia interactius per apropar a les aules de secundària la recerca biomèdica actual i la reflexió al voltant de les implicacions bioètiques de la recerca.[+]
Xplore Health és un programa educatiu europeu que ofereix recursos multimèdia interactius per apropar a les aules de secundària la recerca biomèdica actual i la reflexió al voltant de les implicacions bioètiques de la recerca. El programa fomenta la innovació educativa mitjançant l’ensenyament de les ciències basat en la indagació (ECBI), el treball per projectes, les dinàmiques de grup i l’avaluació formativa. Alhora, fomenta la interacció dels estudiants amb diferents actors socials perquè participin com a ciutadans responsables en una societat basada en el coneixement. El projecte es desenvolupa a través d’Internet i mitjançant una xarxa de centres educatius pilot, centres de recerca i museus de ciència. Les tipologies de recursos educatius que es poden trobar al portal són: Vídeos, experiments virtuals, jocs en línia, documents de treball per a l’alumnat, protocol d’experiment, activitats d’aula i guies didàctiques.[-]

 Cinema i migracions  

Comenta'l - 44 Visites 21


Martínez Ollé, Josep

2017

El bloc vol proposar films que reflecteixin la realitat de les persones migrants al nostre país. Hi trobem enllaçades una fitxa de cada pel·lícula proposada i una guia didàctica adreçada a l'alumnat de secundària.[+]
El bloc vol proposar films que reflecteixin la realitat de les persones migrants al nostre país. Hi trobem enllaçades una fitxa de cada pel·lícula proposada i una guia didàctica adreçada a l'alumnat de secundària.[+]
El bloc vol proposar films que reflecteixin la realitat de les persones migrants al nostre país. Hi trobem enllaçades una fitxa de cada pel·lícula proposada i una guia didàctica adreçada a l'alumnat de secundària.Hi ha una presentació que explicita els objectius del bloc. També hi ha una bibliografia sobre el tema "cinema i migracions". El material està preparat i seleccionat pel docent de secundària Josep Martínez Ollé.[-]

 MyWaypasss  

Comenta'l - 13 Visites 21


Hammer, Karsten; Pripper Jürgen; Schenk, Thomas

2017

És una plataforma d'orientació acadèmica i professional en línia dissenyada per oferir als alumnes un seguit d'experiències en clau d'etapes d'un viatge de descobriment dels seus interessos i del món que els envolta.[+]
És una plataforma d'orientació acadèmica i professional en línia dissenyada per oferir als alumnes un seguit d'experiències en clau d'etapes d'un viatge de descobriment dels seus interessos i del món que els envolta.[+]
És una plataforma d'orientació acadèmica i professional en línia dissenyada per oferir als alumnes un seguit d'experiències en clau d'etapes d'un viatge de descobriment dels seus interessos i del món que els envolta. Està pensada perquè els alumnes siguin autònoms i puguin dur a terme les seves missions de recerca d'informació. És una eina dinamitzada per dos joves videobloguers que expliquen el seu propi viatge vocacional i conviden els alumnes a realitzar activitats en cadascuna de les etapes. S'ha concebut per ser integrada dins dels plans d'acció tutorial i coordinada pel professor i/o tutor corresponent.[-]

 Calculadora de CO2 d'AERES  

Comenta'l - 19 Visites 21


AERESS

2017

Calculadora que serveix per estimar les emissions de CO2 que podem evitar reutilitzant roba, mobles, electrodomèstics i altres objectes. Aquesta proposta busca sensibilitzar sobre els beneficis de la reutilització en la lluita contra el canvi climàtic.

 Ell em va posar Malala. He Named Me Malala (2015). Guia didàctica.  

Comenta'l - 107 Visites 21


CRP del Tarragonès

2016

El document és un recull de propostes i orientacions didàctiques per treballar amb l'alumnat el documental "Ell em va posar Malala. He named me Malala" (2015) de Davis Guggenheim. La pel·lícula mostra la història de Malala Yousafzai, la jove activista paquistanesa que va ser greument ferida pels talibans i Premi Nobel de la Pau 2014 explicada per ella mateixa.[+]
El document és un recull de propostes i orientacions didàctiques per treballar amb l'alumnat el documental "Ell em va posar Malala. He named me Malala" (2015) de Davis Guggenheim. La pel·lícula mostra la història de Malala Yousafzai, la jove activista paquistanesa que va ser greument ferida pels talibans i Premi Nobel de la Pau 2014 explicada per ella mateixa.[+]
El document és un recull de propostes i orientacions didàctiques per treballar amb l'alumnat el documental "Ell em va posar Malala. He named me Malala" (2015) de Davis Guggenheim. La pel·lícula mostra la història de Malala Yousafzai, la jove activista paquistanesa que va ser greument ferida pels talibans i Premi Nobel de la Pau 2014 explicada per ella mateixa. La guia, en format blog, proposa activitats a realitzar abans, durant i després del visionat i un espai destinat a incloure els treballs finals dels centres que la facin servir.[-]

 El dubte legítim: breu manual del bon escèptic  

Comenta'l - 15 Visites 7


Ruiz Moscardó, Javier

2016

Aquest breu assaig proposa una forma d'entendre l'escepticisme assenyalant les condicions que necessitem per poder dubtar legítimament d'un conjunt donat de creences. A partir d'aquests moments de dubte legítim, es conclou que l'escepticisme és sobretot una posició ètica, és a dir, una manera de considerar les nostres creences capaç d'allunyar-nos del dogmatisme i el fanatisme.

 Sóc tutor. Què he de fer?  

Comenta'l - 46 Visites 7


Calero, Noemí; Castella, Toia; Del Barrio, Jordi; [et al.]

2015

El present document “Sóc tutor. Què he fer?” pretén ser una eina d’ajut al professorat de Secundària que s’incorpora a la seva tasca docent. El món de l’ensenyament secundari és complex i ric. La seva activitat és dinàmica, absorbent, de vegades frenètica, com correspon a un entorn en el qual es belluguen entre 200 i 800 nens, nenes i adolescents de 12 a 18 anys.[+]
El present document “Sóc tutor. Què he fer?” pretén ser una eina d’ajut al professorat de Secundària que s’incorpora a la seva tasca docent. El món de l’ensenyament secundari és complex i ric. La seva activitat és dinàmica, absorbent, de vegades frenètica, com correspon a un entorn en el qual es belluguen entre 200 i 800 nens, nenes i adolescents de 12 a 18 anys.[+]
El present document “Sóc tutor. Què he fer?” pretén ser una eina d’ajut al professorat de Secundària que s’incorpora a la seva tasca docent. El món de l’ensenyament secundari és complex i ric. La seva activitat és dinàmica, absorbent, de vegades frenètica, com correspon a un entorn en el qual es belluguen entre 200 i 800 nens, nenes i adolescents de 12 a 18 anys. L’organització d’aquest món és exigent, com ha de ser per tal que funcioni com a plataforma d’ensenyament i d’educació en una societat en constant canvi com és la nostra. Any rere any canvien els alumnes, que de nens i nenes passen a adolescents, i també canvien les lleis per les quals es governa, en línies generals, la nostra petita societat. Els Instituts (que també han canviat recentment de nom: abans eren IES) s’adapten als canvis del temps, de l’alumnat, de tendència educativa i de llei; però continua havent-hi una població de professorat, majoritàriament engrescada en la seva tasca, que s’adapta a tots els canvis que s’esdevenen per l’avenç natural del temps, i també als que s’esdevenen de l’evolució dels òrgans de l’Administració. En un qüestionari que vam elaborar des del GRAT (Grup de Recerca de l’Acció Tutorial) l’any 2009 sobre la figura del tutor/a en l’ensenyament secundari, i que vam fer arribar a totes les escoles de Catalunya, vam poder constatar que la majoria dels tutors/es ho eren sense cap formació prèvia, la qual cosa pot fer més feixuga la seva tasca. Per aquesta raó, i conscients de la importància de la seva figura a l’escola, hem dedicat especial atenció a la feina del tutor/a en el present document on presentem eines bàsiques per a bellugar-se per un centre de secundària.[-]

 Una investigació de llibre  

Comenta'l - 41 Visites 7


CEDRO (amb la col·laboració de Juan José Pindado)

2015

GUIA PRÀCTICA PER A ESTUDIANTS DE DOTZE A DIVUIT ANYS Com fer un treball original, ben documentat i respectuós amb els drets d’autor.Aquest document forma part d’És de llibre,programa educatiu per fomentar la lectura, la creació textual i el respecte als drets d’autor,promogut per CEDRO i adreçat al conjunt de la comunitat educativa.

 LES RAPPORTS PARENTS ADOLESCENTS  

Comenta'l - 8 Visites 21


Bertho, Jean; Failevic, Maurice

2014

Les rapports parents-adolescents, tel est le sujet de cette émission composée de quatre reportages suivis d'un débat avec des adolescents, des parents et des psychologues.Reportages :1 ) " Une famille d'éducation libérale" (de Janick Arbois et Olivier Ricard) : Cette famille comprend sept enfants de 24 à 6 ans.[+]
Les rapports parents-adolescents, tel est le sujet de cette émission composée de quatre reportages suivis d'un débat avec des adolescents, des parents et des psychologues.Reportages :1 ) " Une famille d'éducation libérale" (de Janick Arbois et Olivier Ricard) : Cette famille comprend sept enfants de 24 à 6 ans.[+]
Les rapports parents-adolescents, tel est le sujet de cette émission composée de quatre reportages suivis d'un débat avec des adolescents, des parents et des psychologues.Reportages :1 ) " Une famille d'éducation libérale" (de Janick Arbois et Olivier Ricard) : Cette famille comprend sept enfants de 24 à 6 ans. Les parents, qui ont souffert d'une éducation basée sur des principes stricts, ont décidé d'élever leurs enfants d'une manière plus libérale, dans la fantaisie et la bonne humeur. 2)"Les silences familiaux" (de Maurice Failevic) : le dialogue est-il possible au sein des familles? Quelles sont les sujets dont on ne parle pas? Pourquoi les parents et les jeunes se côtoient-ils sans se parler réellement?3) L'expérience des parents peut-elle être transmise aux jeunes? Est-elle admise par les jeunes? (de Claude Oztenberger et Alain Jérome).4) "Le langage" (de Jean-Emile Jeannesson) : sous les mêmes mots, parents et adolescents mettent-ils les mêmes idées?[-]

Pàgina de resultats 1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   ...
Avís legal | Privadesa | Condicions d'ús | Copyright � 2014, Generalitat de Catalunya
El Departament d'Ensenyament no es fa responsable del contingut dels enllaços externs. Llegir més