Català | Castellano | English
  • inici
  • ajuda
  • identificació
Cerca avançada  
Resultats per: alumnat nouvingut
1-10 de 105 resultats

Ordenat per Rellevància Data Títol Visites Valoració Comentaris

  • Tot (330)
  • Recursos en línia (105)
    • Interactiu (2)
    • Aplicació (76)
    • Àudio (1)
    • Vídeo (11)
    • Document (11)
    • Pàgina web (26)
  • Recursos físics (225)
    • Vídeo (8)
    • Escrit (200)
    • Maleta pedagògica (1)
    • Recurs electrònic (8)
    • Objecte (6)
    • Àudio (1)
    • Material visual (4)
 ELIC ST Lleida  

Comenta'l - 7 Visites 21


Equip LIC ST Lleida

2021

Espai virtual de l'Equip LIC dels Serveis Territorials a Lleida, on es pot trobar informació, propostes formatives i didàctiques, i enllaços d’interès relacionats amb l’àmbit de la llengua, la interculturalitat i la cohesió social, així com l’accés a tots els materials i recursos publicats a l’espai de l’xtec, a les xarxes educatives i les xarxes de l’entorn vinculades amb aquestes temàtiques.

 Maleta digital per a alumnat nouvingut  

Comenta'l - 203 Visites 9


CRP de la Noguera

2016

Recull de recursos distribuïts en tres apartats: materials telemàtics i interactius, materials descarregables en pdf/mp3, i làmines i quaderns imprimibles, que us ajudaran a treballar amb l'alumnat nouvingut a l'aula i que també podran utilitzar ells mateixos de forma autònoma a casa amb el suport de les famílies.

 La reconversió de l'ofici d'educar. Globalització, migracions i educació  

Comenta'l - 11 Visites 7


Carbonell, Francesc; Martuceli, Danilo;

2016

És un assaig que reflexiona sobre els complexos fenòmens socials contemporanis per avançar en la seva comprensió: els grans eixos de la globalització, els canvis en la família, el perfil plural de l’alumnat, les noves migracions, la transformació de les institucions.[+]
És un assaig que reflexiona sobre els complexos fenòmens socials contemporanis per avançar en la seva comprensió: els grans eixos de la globalització, els canvis en la família, el perfil plural de l’alumnat, les noves migracions, la transformació de les institucions.[+]
És un assaig que reflexiona sobre els complexos fenòmens socials contemporanis per avançar en la seva comprensió: els grans eixos de la globalització, els canvis en la família, el perfil plural de l’alumnat, les noves migracions, la transformació de les institucions... i les repercussions de tot plegat en la tasca educativa. Aquesta anàlisi té com a finalitat fer més idònies i eficients les eines de treball dels docents.[-]

 Així ho diem a la Ribagorça. Webquest  

Comenta'l - 6 Visites 9


Alins Abad, Anna

2013

Webquest per treballar el dialecte ribagorçà .Permet a l'alumnat familiaritzar-se amb paraules i/o expressions ribagorçanes a través de la consulta de mitjans digitals (diccionari on-line del ribagorçà)o amb entrevistes amb persones físiques de la comarca.[+]
Webquest per treballar el dialecte ribagorçà .Permet a l'alumnat familiaritzar-se amb paraules i/o expressions ribagorçanes a través de la consulta de mitjans digitals (diccionari on-line del ribagorçà)o amb entrevistes amb persones físiques de la comarca.[+]
Webquest per treballar el dialecte ribagorçà .Permet a l'alumnat familiaritzar-se amb paraules i/o expressions ribagorçanes a través de la consulta de mitjans digitals (diccionari on-line del ribagorçà)o amb entrevistes amb persones físiques de la comarca. El coneixement i l’ús del ribagorçà enriqueix tant a l’autòcton com al nouvingut per la seva autenticitat pirinenca i el seu arrelament al territori de muntanya. A més uneix el habitants d’Aragó i Catalunya separats en aquest cas pels marges de riu Noguera Ribagorçana.[-]

 Ara i Adés. Aprenentatge del català i llengües d'origen  

Comenta'l - 225 Visites 7


Burguesa, Maria Antònia; Torras, Maria

2011

Conté activitats per facilitar l’aprenentatge de la gramàtica a l’alumnat nouvingut partint de la comparació entre el català i les llengües d’origen d’aquests alumnes. El material inclou informació sobre les diferències entre el català i altres llengües que poden ser rellevants en el procés d’adquisició de la llengua catalana, orientacions didàctiques, una proposta d’activitats i un quadern amb el material manipulatiu.

 Contes d'arreu del món  

Comenta'l - 253 Visites 21


Fons, Cristina

2011

Webquesta que proposa activitats perquè l'alumnat nouvingut tingui una presència activa dins del grup ordinari i que l'alumnat de l'aula ordinària i conegui el funcionament de l'Aula d'Acollida. Aquesta activitat treballa bàsicament els continguts de tipologia textual de Llengua i Literatura catalanes i de creació de Plàstica.[+]
Webquesta que proposa activitats perquè l'alumnat nouvingut tingui una presència activa dins del grup ordinari i que l'alumnat de l'aula ordinària i conegui el funcionament de l'Aula d'Acollida. Aquesta activitat treballa bàsicament els continguts de tipologia textual de Llengua i Literatura catalanes i de creació de Plàstica.[+]
Webquesta que proposa activitats perquè l'alumnat nouvingut tingui una presència activa dins del grup ordinari i que l'alumnat de l'aula ordinària i conegui el funcionament de l'Aula d'Acollida. Aquesta activitat treballa bàsicament els continguts de tipologia textual de Llengua i Literatura catalanes i de creació de Plàstica. També recull els coneixements adquirits en l'àrea de Tecnologia pel que fa a la utilització de programes informàtics i tractament de textos.[-]

 Una nova mirada: La importància de la transversalitat de la llengua  

Comenta'l - 22 Visites 7


Arnó Puigjaner, Anna ; Giralt Linares,Elisabet ; Morilla Santallúcia, Marisa;Roig Martí, Laura

2009

En fer el traspàs de l'alumnat nouvingut a l'aula ordinària es constata que les mancances lingüístiques (en comprensió i ús) dels alumnes procedents de llengua romànica, són força equiparables amb les de la majoria d'alumnat autòcton, el qual té una llengua familiar que no coincideix amb la de l'institut.[+]
En fer el traspàs de l'alumnat nouvingut a l'aula ordinària es constata que les mancances lingüístiques (en comprensió i ús) dels alumnes procedents de llengua romànica, són força equiparables amb les de la majoria d'alumnat autòcton, el qual té una llengua familiar que no coincideix amb la de l'institut.[+]
En fer el traspàs de l'alumnat nouvingut a l'aula ordinària es constata que les mancances lingüístiques (en comprensió i ús) dels alumnes procedents de llengua romànica, són força equiparables amb les de la majoria d'alumnat autòcton, el qual té una llengua familiar que no coincideix amb la de l'institut. Donada la diversitat de l'alumnat del centre, els departaments de ciències socials i ciències naturals, van contemplar la possibilitat d'afavorir l'aprenentatge de la llengua catalana a través dels continguts curriculars de les seves matèries. Aquesta experiència ha estat seleccionada en la modalitat de Pòster al I Congrés de Pràctiques Educatives Innovadores al Baix Llobregat.[-]

 LIC. Caixa d'eines / El centre acollidor (resum)  

Comenta'l - 35 Visites 5


Edu3

2009

L'IES Miquel Tarradell vol donar una resposta acollidora i una educació de qualitat a tot el seu alumnat i per aconseguir-ho té molt en compte les condicions del barri on està ubicat el centre. L'arribada constant d'alumnat nouvingut de diferents orígens (85% procedents de l'estranger) i l'escolarització d'alumnat socialment desfavorit són aspectes que han portat el centre a obrir-se a l'entorn.

 Làmines: El mercat  

Comenta'l - 273 Visites 2135


Pilar Calvet , Rosa Vilardell , Oscar Palomar i Neogrup Managent sl

2008

Unitat interactiva per al treball de llengua i socialització de l'alumnat nouvingut. Té com a tema "El mercat". Es presenta en tres blocs: Nivell 1, Nivell 2 i Jocs. Els dos primers estan estructurats en quatre parts: Paraules, Frases, Diàlegs i Textos, i en cadascuna es treballa a partir de les quatre habilitats: escoltar, llegir, parlar i escriure.[+]
Unitat interactiva per al treball de llengua i socialització de l'alumnat nouvingut. Té com a tema "El mercat". Es presenta en tres blocs: Nivell 1, Nivell 2 i Jocs. Els dos primers estan estructurats en quatre parts: Paraules, Frases, Diàlegs i Textos, i en cadascuna es treballa a partir de les quatre habilitats: escoltar, llegir, parlar i escriure.[+]
Unitat interactiva per al treball de llengua i socialització de l'alumnat nouvingut. Té com a tema "El mercat". Es presenta en tres blocs: Nivell 1, Nivell 2 i Jocs. Els dos primers estan estructurats en quatre parts: Paraules, Frases, Diàlegs i Textos, i en cadascuna es treballa a partir de les quatre habilitats: escoltar, llegir, parlar i escriure. En el bloc de Jocs, tot i tenir les quatre parts, es poden fer activitats variades sobre el lèxic i les estructures lingüístiques treballades anteriorment. Totes les activitats són autocorrectives.[-]

 Pràctica compartida / L'aula d'acollida: un lloc per a una educació globalitzadoraPràctica compartida / L'aula d'acollida: un lloc per a una educació globalitzador [..]  

Comenta'l - Visita'l 5


Edu3

2008

Metodologia emprada pel centre on l'alumnat nouvingut du a terme projectes amb la col·laboració del professorat del claustre, l'alumnat de l'aula ordinària i d'agents externs al centre.

Pàgina de resultats 1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   ...
Avís legal | Privadesa | Condicions d'ús | Copyright � 2014, Generalitat de Catalunya
El Departament d'Ensenyament no es fa responsable del contingut dels enllaços externs. Llegir més