Català | Castellano | English
  • inici
  • ajuda
  • identificació
Cerca avançada  
Resultats per: convivencia
1-10 de 649 resultats

Ordenat per Rellevància Data Títol Visites Valoració Comentaris

  • Tot (1761)
  • Recursos en línia (649)
    • Interactiu (6)
    • Aplicació (10)
    • Imatge (4)
    • Àudio (84)
    • Vídeo (464)
    • Document (40)
    • Pàgina web (195)
  • Recursos físics (1112)
    • Vídeo (183)
    • Escrit (856)
    • Maleta pedagògica (35)
    • Recurs electrònic (43)
    • Objecte (26)
    • Àudio (4)
    • Material visual (10)
    • Altres recursos (2)
 L'aventura de FER. Ensenyant a emprendre a les escoles rurals.  

Comenta'l - 2 Visites 97


Generalitat de Catalunya. Departament d'agricultura, ramaderia, pesca i alimentació; Consorci Grup d’Acció Local Noguera Segrià Nord

2021

El projecte de cooperació FER.Cat: Ensenyant a emprendre a les escoles rurals,pretén despertar el talent emprenedor, la creativitat i la curiositat per les oportunitats que genera el món rural als alumnes de primària, per tal de contribuir en un futur a afrontar dos dels reptes del món rural: evitar el despoblament i afavorir la diversificació econòmica.[+]
El projecte de cooperació FER.Cat: Ensenyant a emprendre a les escoles rurals,pretén despertar el talent emprenedor, la creativitat i la curiositat per les oportunitats que genera el món rural als alumnes de primària, per tal de contribuir en un futur a afrontar dos dels reptes del món rural: evitar el despoblament i afavorir la diversificació econòmica.[+]
El projecte de cooperació FER.Cat: Ensenyant a emprendre a les escoles rurals,pretén despertar el talent emprenedor, la creativitat i la curiositat per les oportunitats que genera el món rural als alumnes de primària, per tal de contribuir en un futur a afrontar dos dels reptes del món rural: evitar el despoblament i afavorir la diversificació econòmica. FER.Cat és un projecte de cooperació interterritorial, coordinat pel Consorci Grup d’Acció Local Noguera Segrià Nord i impulsat conjuntament per altres Grups d’Acció Local de Catalunya. FER.cat té com a objectius específics: Despertar el talent emprenedor entre els més joves mentre s'estan formant en l'entorn rural; treballar la seva creativitat i la seva capacitat d'innovar, fomentar la confiança en ells mateixos, el pensament crític i la capacitat de resoldre problemes concrets.; facilitar que aprenguin a cercar oportunitats i aprofitar els recursos que els ofereix el món rural; donar a conèixer les empreses i les oportunitats del territori, difondre la cultura emprenedora als centres educatius; incorporar els valors relacionats amb l'emprenedoria als centres de primària, relacionar-los amb matèries curriculars existents, com matemàtiques, plàstica, llengua, etc.; a la vegada que s’implica la comunitat educativa en la transmissió de la cultura emprenedora, més enllà d’explicar com funciona una empresa. Fomentar el treball en equip, el debat i les relacions entre l'alumnat. Introduir de forma bàsica la cultura financera a les escoles.[-]

 Patis coeducatius. Guia per a la transformació feminista dels espais educatiusPatis coeducatius. Guia per a la transformació feminista dels espais educatiu [..]  

Comenta'l - Visita'l 7


Col·lectiu Punt 6

2020

Aquesta guia va dirigida a totes les persones que tinguin interès en posar una mirada feminista al pati de l’escola per a treballar des d’aquest espai en la transformació coeducativa de l’escola i dels espais educatius.[+]
Aquesta guia va dirigida a totes les persones que tinguin interès en posar una mirada feminista al pati de l’escola per a treballar des d’aquest espai en la transformació coeducativa de l’escola i dels espais educatius.[+]
Aquesta guia va dirigida a totes les persones que tinguin interès en posar una mirada feminista al pati de l’escola per a treballar des d’aquest espai en la transformació coeducativa de l’escola i dels espais educatius. És una proposta metodològica per al canvi i la reflexió que ofereix eines per fer aquesta transformació de manera comunitària. Els patis coeducatius són espais dissenyats físicament i concebuts col·lectivament que promouen les relacions igualitàries i busquen trencar amb les jerarquies socials establertes. Són un procés viu i dinàmic en constant revisió, un camí per al canvi que implica el dins i el fora, i que es converteix en la llavor per transformar les relacions de gènere que es perpetuen en la nostra societat i que es reflecteixen des de la infància.[-]

 L'emergència climàtica i la pau  

Comenta'l - 64 Visites 21


FundiPau

2020

Per garantir la supervivència de la humanitat i la seva convivència pacífica, és urgent que canviem la visió que tenim de la natura, deixar de considerar-la una possessió que podem dominar, sotmetre i violentar en funció dels nostres interessos i capritxos i passar a tenir-ne cura i a considerar-la la nostra aliada.[+]
Per garantir la supervivència de la humanitat i la seva convivència pacífica, és urgent que canviem la visió que tenim de la natura, deixar de considerar-la una possessió que podem dominar, sotmetre i violentar en funció dels nostres interessos i capritxos i passar a tenir-ne cura i a considerar-la la nostra aliada.[+]
Per garantir la supervivència de la humanitat i la seva convivència pacífica, és urgent que canviem la visió que tenim de la natura, deixar de considerar-la una possessió que podem dominar, sotmetre i violentar en funció dels nostres interessos i capritxos i passar a tenir-ne cura i a considerar-la la nostra aliada. Per això, volem dedicar la proposta didàctica per al Dia Escolar de la Noviolència i la Pau, a l’emergència climàtica i la pau, oferint algunes eines, idees i materials per a la reflexió i les activitats a l’aula. Aquest document inclou diverses propostes de treball orientades a la reflexió i al debat per a alumnes d’infantil, primària, ESO i Batxillerat.[-]

 25 Curts per treballar les emocions i els valors  

Comenta'l - 189 Visites 5


Diversos autors

2019

A l'escola, a part d'impartir coneixements, és fonamental treballar les emocions i els valors. Una bona manera de fer-ho és utilitzar els curtmetratges. A partir de la seva visualització es poden establir diàlegs i converses a l'aula molt interessants amb els infants.[+]
A l'escola, a part d'impartir coneixements, és fonamental treballar les emocions i els valors. Una bona manera de fer-ho és utilitzar els curtmetratges. A partir de la seva visualització es poden establir diàlegs i converses a l'aula molt interessants amb els infants.[+]
A l'escola, a part d'impartir coneixements, és fonamental treballar les emocions i els valors. Una bona manera de fer-ho és utilitzar els curtmetratges. A partir de la seva visualització es poden establir diàlegs i converses a l'aula molt interessants amb els infants. Article que recull 20 contes per treballar les emocions amb els infants, Cinc curtmetratges amb els quals treballar valors a l’aula i Cinc pel·lícules que posen en valor l’escola. Poden ser útils per treballar valors fonamentals com l’amistat, la resolució de conflictes, la convivència, la solidaritat, el treball en equip, la motivació, l’autoestima, l’amor… Per poder visualitzar aquests curts, accedeir al Youtube i fer cerca amb el nom.[-]

 Cultura i valors ètics. Materials d'aula  

Comenta'l - 151 Visites 21


Canet, Joan [Coordinació]

2016

Aquest espai web és un recull de materials per a l'aula de "Cultura i valors ètics" a l'ESO i ha estat elaborat durant el curs 2015-16 en el marc del Grup de Treball del CRP del Tarragonès format per Joan Canet, Josep Maria Duch, David Gil, Èric Ibáñez, José Luís Martín, Elisabet Pérez i Josep Maria Valldepérez, tots ells professors de Filosofia en actiu a Secundària.[+]
Aquest espai web és un recull de materials per a l'aula de "Cultura i valors ètics" a l'ESO i ha estat elaborat durant el curs 2015-16 en el marc del Grup de Treball del CRP del Tarragonès format per Joan Canet, Josep Maria Duch, David Gil, Èric Ibáñez, José Luís Martín, Elisabet Pérez i Josep Maria Valldepérez, tots ells professors de Filosofia en actiu a Secundària.[+]
Aquest espai web és un recull de materials per a l'aula de "Cultura i valors ètics" a l'ESO i ha estat elaborat durant el curs 2015-16 en el marc del Grup de Treball del CRP del Tarragonès format per Joan Canet, Josep Maria Duch, David Gil, Èric Ibáñez, José Luís Martín, Elisabet Pérez i Josep Maria Valldepérez, tots ells professors de Filosofia en actiu a Secundària. El web és el resultat del Projecte i ha estat construït sota els criteris d'oferir una màxima versatilitat de temàtiques, materials, activitats i formes d'autoavaluació. D'altra banda, aquests materials procuren aconseguir de fer la classe d'Ètica a l'ESO més pràctica i alhora rigorosa, i són confegits tant per poder dur a l'aula directament, com per ser ampliats i enriquits.[-]

 Ell em va posar Malala. He Named Me Malala (2015). Guia didàctica.  

Comenta'l - 107 Visites 21


CRP del Tarragonès

2016

El document és un recull de propostes i orientacions didàctiques per treballar amb l'alumnat el documental "Ell em va posar Malala. He named me Malala" (2015) de Davis Guggenheim. La pel·lícula mostra la història de Malala Yousafzai, la jove activista paquistanesa que va ser greument ferida pels talibans i Premi Nobel de la Pau 2014 explicada per ella mateixa.[+]
El document és un recull de propostes i orientacions didàctiques per treballar amb l'alumnat el documental "Ell em va posar Malala. He named me Malala" (2015) de Davis Guggenheim. La pel·lícula mostra la història de Malala Yousafzai, la jove activista paquistanesa que va ser greument ferida pels talibans i Premi Nobel de la Pau 2014 explicada per ella mateixa.[+]
El document és un recull de propostes i orientacions didàctiques per treballar amb l'alumnat el documental "Ell em va posar Malala. He named me Malala" (2015) de Davis Guggenheim. La pel·lícula mostra la història de Malala Yousafzai, la jove activista paquistanesa que va ser greument ferida pels talibans i Premi Nobel de la Pau 2014 explicada per ella mateixa. La guia, en format blog, proposa activitats a realitzar abans, durant i després del visionat i un espai destinat a incloure els treballs finals dels centres que la facin servir.[-]

 Pensant en els altres  

Comenta'l - 36 Visites 5


Noboru Kaetsu;

2015

El documental “Pensant en els altres” (Children full of life) és un documental premiat de l’any 2002 emès al Canal33 en el programa 60 minuts. El documental recull les històries i la convivència entre un mestre, Toshiro Kanamori, i els seus alumnes al llarg d’un any en una escola d’un poblet de vuit mil habitants del Japó on hi transcorren les històries dels nens i nenes de la classe de Quart A.[+]
El documental “Pensant en els altres” (Children full of life) és un documental premiat de l’any 2002 emès al Canal33 en el programa 60 minuts. El documental recull les històries i la convivència entre un mestre, Toshiro Kanamori, i els seus alumnes al llarg d’un any en una escola d’un poblet de vuit mil habitants del Japó on hi transcorren les històries dels nens i nenes de la classe de Quart A.[+]
El documental “Pensant en els altres” (Children full of life) és un documental premiat de l’any 2002 emès al Canal33 en el programa 60 minuts. El documental recull les històries i la convivència entre un mestre, Toshiro Kanamori, i els seus alumnes al llarg d’un any en una escola d’un poblet de vuit mil habitants del Japó on hi transcorren les històries dels nens i nenes de la classe de Quart A. Un document molt interessant on es posen de manifest conceptes interessants com l’amor, el vincle, l’escolta activa, la cooperació o l’aprenentatge alternatiu; així com l’observació dels conflictes i la seva gestió; i l’eficàcia verbal i corporal del professor per fer front als diversos episodis transcorreguts durant el curs escolar.[-]

 Sóc tutor. Què he de fer?  

Comenta'l - 46 Visites 7


Calero, Noemí; Castella, Toia; Del Barrio, Jordi; [et al.]

2015

El present document “Sóc tutor. Què he fer?” pretén ser una eina d’ajut al professorat de Secundària que s’incorpora a la seva tasca docent. El món de l’ensenyament secundari és complex i ric. La seva activitat és dinàmica, absorbent, de vegades frenètica, com correspon a un entorn en el qual es belluguen entre 200 i 800 nens, nenes i adolescents de 12 a 18 anys.[+]
El present document “Sóc tutor. Què he fer?” pretén ser una eina d’ajut al professorat de Secundària que s’incorpora a la seva tasca docent. El món de l’ensenyament secundari és complex i ric. La seva activitat és dinàmica, absorbent, de vegades frenètica, com correspon a un entorn en el qual es belluguen entre 200 i 800 nens, nenes i adolescents de 12 a 18 anys.[+]
El present document “Sóc tutor. Què he fer?” pretén ser una eina d’ajut al professorat de Secundària que s’incorpora a la seva tasca docent. El món de l’ensenyament secundari és complex i ric. La seva activitat és dinàmica, absorbent, de vegades frenètica, com correspon a un entorn en el qual es belluguen entre 200 i 800 nens, nenes i adolescents de 12 a 18 anys. L’organització d’aquest món és exigent, com ha de ser per tal que funcioni com a plataforma d’ensenyament i d’educació en una societat en constant canvi com és la nostra. Any rere any canvien els alumnes, que de nens i nenes passen a adolescents, i també canvien les lleis per les quals es governa, en línies generals, la nostra petita societat. Els Instituts (que també han canviat recentment de nom: abans eren IES) s’adapten als canvis del temps, de l’alumnat, de tendència educativa i de llei; però continua havent-hi una població de professorat, majoritàriament engrescada en la seva tasca, que s’adapta a tots els canvis que s’esdevenen per l’avenç natural del temps, i també als que s’esdevenen de l’evolució dels òrgans de l’Administració. En un qüestionari que vam elaborar des del GRAT (Grup de Recerca de l’Acció Tutorial) l’any 2009 sobre la figura del tutor/a en l’ensenyament secundari, i que vam fer arribar a totes les escoles de Catalunya, vam poder constatar que la majoria dels tutors/es ho eren sense cap formació prèvia, la qual cosa pot fer més feixuga la seva tasca. Per aquesta raó, i conscients de la importància de la seva figura a l’escola, hem dedicat especial atenció a la feina del tutor/a en el present document on presentem eines bàsiques per a bellugar-se per un centre de secundària.[-]

 Lisa. Ètica i convivència.  

Comenta'l - 67 Visites 7


Lipman,Matthew ; Sharp,Ann

2014

Aquesta és la història de les peripècies quotidianes de l'Elisa i els seus companys d'aula. La protagonista explica les seves experiències i els seus sentiments en un gènere literari que es mou entre la carta al pare absent i el diari personal.[+]
Aquesta és la història de les peripècies quotidianes de l'Elisa i els seus companys d'aula. La protagonista explica les seves experiències i els seus sentiments en un gènere literari que es mou entre la carta al pare absent i el diari personal.[+]
Aquesta és la història de les peripècies quotidianes de l'Elisa i els seus companys d'aula. La protagonista explica les seves experiències i els seus sentiments en un gènere literari que es mou entre la carta al pare absent i el diari personal. La narr ació serveix de base per a la discussió de temes ètics d'interès per als estudiants: l'amistat, les relacions de família, la responsabilitat, la mort, el consol, etc. Trobareu el manual del professor Ètica i convivència, en format digital, en l'aparta t de recursos de la web[-]

 Passar-se de la ratlla. Unitat didàctica sobre ciberassetjament  

Comenta'l - 37 Visites 7


Àrea de Tecnologies per a l'Aprenentatge i el Coneixement del Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya com a obra derivada de la lesson plan Cyberbullyng: Crossing the line de Common Sense Media

2014

Unitat didàctica per a l'ESO per treballar el tema del ciberassetjament a partir de la reflexió sobre el vídeo "La història de la Stacy" i dos casos reals. Consisteix en una guia per al professorat per a una sessió de classe i presenta, a banda, el material per a l'alumnat.

Pàgina de resultats 1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   ...
Avís legal | Privadesa | Condicions d'ús | Copyright � 2014, Generalitat de Catalunya
El Departament d'Ensenyament no es fa responsable del contingut dels enllaços externs. Llegir més