Català | Castellano | English
  • inici
  • ajuda
  • identificació
Cerca avançada  
Resultats per: emocions
1-10 de 531 resultats

Ordenat per Rellevància Data Títol Visites Valoració Comentaris

  • Tot (3303)
  • Recursos en línia (531)
    • Interactiu (2)
    • Aplicació (6)
    • Imatge (2)
    • Àudio (315)
    • Vídeo (140)
    • Document (34)
    • Pàgina web (328)
    • Altres recursos (1)
  • Recursos físics (2772)
    • Vídeo (703)
    • Escrit (1947)
    • Maleta pedagògica (56)
    • Recurs electrònic (47)
    • Objecte (42)
    • Àudio (26)
    • Material visual (16)
    • Altres recursos (3)
 Fitxes docents per treballar l'abordatge de la violència masclista  

Comenta'l - 10 Visites 7


Muñoz Puig, Marina; Verge Mestre, Tània [coord.]

2020

Fitxes docents que plantegen diferents temes relacionats amb la prevenció, la detecció i l’atenció a les dones en situació de violència masclista, així com d’altres qüestions relacionades amb la discriminació que pateixen les dones pel sol fet de ser-ne o amb la discriminació que pateixen les persones amb orientacions sexuals o identitats de gènere no normatives per tractar.[+]
Fitxes docents que plantegen diferents temes relacionats amb la prevenció, la detecció i l’atenció a les dones en situació de violència masclista, així com d’altres qüestions relacionades amb la discriminació que pateixen les dones pel sol fet de ser-ne o amb la discriminació que pateixen les persones amb orientacions sexuals o identitats de gènere no normatives per tractar.[+]
Fitxes docents que plantegen diferents temes relacionats amb la prevenció, la detecció i l’atenció a les dones en situació de violència masclista, així com d’altres qüestions relacionades amb la discriminació que pateixen les dones pel sol fet de ser-ne o amb la discriminació que pateixen les persones amb orientacions sexuals o identitats de gènere no normatives per tractar. Aquestes fitxes es poden treballar en el marc d'una o diverses assignatures; suggereixen activitats per desenvolupar i proporcionen diferents tipus de referències (bibliogràfiques, recursos audiovisuals i bases de dades).[-]

 25 Curts per treballar les emocions i els valors  

Comenta'l - 189 Visites 5


Diversos autors

2019

A l'escola, a part d'impartir coneixements, és fonamental treballar les emocions i els valors. Una bona manera de fer-ho és utilitzar els curtmetratges. A partir de la seva visualització es poden establir diàlegs i converses a l'aula molt interessants amb els infants.[+]
A l'escola, a part d'impartir coneixements, és fonamental treballar les emocions i els valors. Una bona manera de fer-ho és utilitzar els curtmetratges. A partir de la seva visualització es poden establir diàlegs i converses a l'aula molt interessants amb els infants.[+]
A l'escola, a part d'impartir coneixements, és fonamental treballar les emocions i els valors. Una bona manera de fer-ho és utilitzar els curtmetratges. A partir de la seva visualització es poden establir diàlegs i converses a l'aula molt interessants amb els infants. Article que recull 20 contes per treballar les emocions amb els infants, Cinc curtmetratges amb els quals treballar valors a l’aula i Cinc pel·lícules que posen en valor l’escola. Poden ser útils per treballar valors fonamentals com l’amistat, la resolució de conflictes, la convivència, la solidaritat, el treball en equip, la motivació, l’autoestima, l’amor… Per poder visualitzar aquests curts, accedeir al Youtube i fer cerca amb el nom.[-]

 Enough  

Comenta'l - 40 Visites 5


Mantzaris, Anna

2018

Curt d'animació que narra les conseqüències dels comportaments impulsius derivats de les emocions negatives, com la tristesa o la frustració. Les situacions quotidianes que presenta el curt ens impacten i, justament per això, ens arrenquen un somriure nerviós en observar uns capteniments irracionals i forassenyats que les persones amb un mínim de gestió emocional i autocontrol no gosarien fer mai.[+]
Curt d'animació que narra les conseqüències dels comportaments impulsius derivats de les emocions negatives, com la tristesa o la frustració. Les situacions quotidianes que presenta el curt ens impacten i, justament per això, ens arrenquen un somriure nerviós en observar uns capteniments irracionals i forassenyats que les persones amb un mínim de gestió emocional i autocontrol no gosarien fer mai.[+]
Curt d'animació que narra les conseqüències dels comportaments impulsius derivats de les emocions negatives, com la tristesa o la frustració. Les situacions quotidianes que presenta el curt ens impacten i, justament per això, ens arrenquen un somriure nerviós en observar uns capteniments irracionals i forassenyats que les persones amb un mínim de gestió emocional i autocontrol no gosarien fer mai. El visionat conjunt del curt per part de pares i fills pot contribuir a la identificació de les emocions dels personatges, com a primer pas per a prendre consciència emocional. En segon lloc, ajudar els infants a connectar amb si mateixos perquè detectin i comprenguin millor els sentiments associats a aquella emoció. I per últim, treballar l’empatia com un aspecte fonamental en la gestió emocional.[-]

 Hablemos de duelo. Manual práctico para abordar la muerte con niños y adolescentesHablemos de duelo. Manual práctico para abordar la muerte con niños y [..]  

Comenta'l - Visita'l 7


Diaz Seoane, Patricia

2017

Aquest treball intenta donar eines i recursos al professorat per afrontar una de les dificultats més quotidianes de la vida de l'alumnat, la mort, però també la dificultat que costa més d'encabir en el dia a dia dels aprenentatges.[+]
Aquest treball intenta donar eines i recursos al professorat per afrontar una de les dificultats més quotidianes de la vida de l'alumnat, la mort, però també la dificultat que costa més d'encabir en el dia a dia dels aprenentatges.[+]
Aquest treball intenta donar eines i recursos al professorat per afrontar una de les dificultats més quotidianes de la vida de l'alumnat, la mort, però també la dificultat que costa més d'encabir en el dia a dia dels aprenentatges. Normalment és un tema que entra a l'aula quan hi ha una pèrdua pròxima, però segueix sent un tema complicat pel professorat. "Hablemos del duelo" és un material molt complet ja que recull, bases teòriques de psicologia infantil i evolutiva, pautes d'intervenció i materials de suport.[-]

 Prevenció i abordatge de l'abús sexual infantil en el món del lleure. Orientacions i recursos pedagògicsPrevenció i abordatge de l'abús sexual infantil en el món del lleure. [..]  

Comenta'l - Visita'l 7


Diversos

2017

Les estadístiques indiquen que un de cada cinc infants o adolescents serà víctima d’abús sexual com a mínim un cop abans dels 17 anys. Entre el 80% i el 85% dels casos succeiran en l’àmbit intrafamiliar i l’entorn de confiança.[+]
Les estadístiques indiquen que un de cada cinc infants o adolescents serà víctima d’abús sexual com a mínim un cop abans dels 17 anys. Entre el 80% i el 85% dels casos succeiran en l’àmbit intrafamiliar i l’entorn de confiança.[+]
Les estadístiques indiquen que un de cada cinc infants o adolescents serà víctima d’abús sexual com a mínim un cop abans dels 17 anys. Entre el 80% i el 85% dels casos succeiran en l’àmbit intrafamiliar i l’entorn de confiança. El 90% dels casos no ho diran durant la infància, ni tindran a prop adults preparats per detectar-ho. El 60% de les víctimes no rebrà ajuda; tampoc en la vida adulta. Podem canviar aquestes estadístiques, malgrat tot. Aquesta guia d’activitats pretén contribuir a aquest canvi, dotant d’eines de prevenció els monitors i monitores de l’àmbit del lleure, perquè puguin incloure la temàtica de l’abús sexual infantil en les seves activitats i, d’aquesta manera, ajudar a protegir adequadament els infants i adolescents.[-]

 Club Wonder: Una proposta per treballar la lectura  

Comenta'l - 11 Visites 7


Gimeno, Àlex

2016

Un Club de Lectura és una de les activitats que podem dur a terme per dinamitzar la lectura amb els nostres alumnes. Consisteix en una sèrie de reunions periòdiques on un grup d'individus, interessats en compartir una mateixa lectura, s'apleguen per tal de conversar sobre el que han llegit.[+]
Un Club de Lectura és una de les activitats que podem dur a terme per dinamitzar la lectura amb els nostres alumnes. Consisteix en una sèrie de reunions periòdiques on un grup d'individus, interessats en compartir una mateixa lectura, s'apleguen per tal de conversar sobre el que han llegit.[+]
Un Club de Lectura és una de les activitats que podem dur a terme per dinamitzar la lectura amb els nostres alumnes. Consisteix en una sèrie de reunions periòdiques on un grup d'individus, interessats en compartir una mateixa lectura, s'apleguen per tal de conversar sobre el que han llegit. Aquesta guia de lectura pretén ser un material que acompanyi el lector de l'obra de R. J. Palacios, "Wonder". Hem de ser conscients que l'hàbit lector creix quan es comparteixen les lectures; llegir, doncs, és això: apropar-nos als altres, implicar-nos, manifestar-nos i sentir altres veus. I "Wonder" permet tot això: és un llibre per parlar-ne, per apropar-nos als seus personatges, sentir-los i entendre'ls, saber com pensen, què senten i com se senten, com es conformen i conjuminen les seves relacions sense oblidar la perspectiva humana de les emocions que ens haurien de portar a considerar-nos cada cop més bones persones. És una novel·la molt propera als alumnes, a les seves possibles experiències, a les seves relacions,al seu context d'adolescents, a la seva manera de veure i entendre el món, a la percepció del que és l'escola, a la manera de relacionar-se amb els adults...[-]

 PESSIGOLLES. Catàleg d'emocions i sentiments  

Comenta'l - 14 Visites 7


ClijCAT. Consell Català del Llibre Infantil i Juvenil

2016

Quan algú anomena la paraula PESSIGOLLES provoca més d’un somriure entre la gent que l’escolta. Però aquest mot no només està relacionat amb el somriure i amb el riure, també està relacionat amb la tendresa, la timidesa i fins i tot amb la tristesa.[+]
Quan algú anomena la paraula PESSIGOLLES provoca més d’un somriure entre la gent que l’escolta. Però aquest mot no només està relacionat amb el somriure i amb el riure, també està relacionat amb la tendresa, la timidesa i fins i tot amb la tristesa.[+]
Quan algú anomena la paraula PESSIGOLLES provoca més d’un somriure entre la gent que l’escolta. Però aquest mot no només està relacionat amb el somriure i amb el riure, també està relacionat amb la tendresa, la timidesa i fins i tot amb la tristesa... Així doncs, com la paraula PESSIGOLLES engloba una bona colla de sensacions en el seu interior i es pot escampar per diverses parts del cos –des del cor fins a les orelles, passant per la panxa o les plantes dels peus- es va escollir aquest mot com a títol de l’exposició que volia mostrar, en forma de catàleg, les emocions i els sentiments més comuns entre les persones: alegria, por, ràbia, neguit... i la manera com es reflecteixen en un seguit de contes i novel•les per a infants i joves, la bibliografia dels quals conforma aquest dossier. Els contes i novel•les estan agrupats per emocions i classificats segons les “edats lectores” (“petits lectors”, lectors mitjans” i “grans lectors”) i, a part de la ressenya bibliogràfica, també s’inclou una molt breu ressenya-resum de cada un.[-]

 Projecte Respira i aprèn  

Comenta'l - 25 Visites 21


Cosials, Cristina [Coordinació]

2016

Respira i aprèn és un proposta que forma part del projecte de Teatre a les Escoles que s’està portant a terme des de l’IMET (Institut Municipal d’Educació de Tarragona) i amb el recolzament del CRP (Centre de Recursos Pedagògics del Tarragonès) en la formació del professorat i l’ICE (Institut de Ciències de l’Educació) en l’elaboració dels materials de treball.[+]
Respira i aprèn és un proposta que forma part del projecte de Teatre a les Escoles que s’està portant a terme des de l’IMET (Institut Municipal d’Educació de Tarragona) i amb el recolzament del CRP (Centre de Recursos Pedagògics del Tarragonès) en la formació del professorat i l’ICE (Institut de Ciències de l’Educació) en l’elaboració dels materials de treball.[+]
Respira i aprèn és un proposta que forma part del projecte de Teatre a les Escoles que s’està portant a terme des de l’IMET (Institut Municipal d’Educació de Tarragona) i amb el recolzament del CRP (Centre de Recursos Pedagògics del Tarragonès) en la formació del professorat i l’ICE (Institut de Ciències de l’Educació) en l’elaboració dels materials de treball.La neuropedagogia com a camp de treball està començant a fer-se present en l’àmbit escolar de manera més habitual. El coneixement cada cop més específic de les funcions cerebrals i la relació amb el desenvolupament d’habilitats i aprenentatges, ens permet obrir noves vies de treball a l’aula. El cos, la respiració i el moviment, la simetria corporal, la relació entre l’organització corporal i l’organització cognitiva són conceptes que tornem a descobrir sota una llum nova. Els avenços en aquest camp crea noves eines per a una època nova, amb reptes específics com la necessitat de benestar a l’aula, el silenci, l’escolta i el coneixement de la diversitat cognitiva-sensorial. Fonaments essencials per a l’alumne en el seu camí per a aprendre a aprendre. Aquesta pàgina web recull documentació, materials, dinàmiques i recursos elaborats en el marc de les activitats de formació que sobre Brain Gym s'han desenvolupat en el marc del Pla de Formació de Zona del Tarragonès al llarg dels darrer cinc anys.[-]

 De la neurona a la felicidad. Diez propuestas desde la inteligencia emocionalDe la neurona a la felicidad. Diez propuestas desde la inteligencia emociona [..]  

Comenta'l - Visita'l 7


Mayer, John; Salovey, Peter; Caruso, David; [et. al.]

2016

Rel del II Congrés Internacional d'Intel·ligència Emocional celebrat a Santander l'any 2009 que va aplegar grans experts internacionals sobre el tema i la seva repercussió i potencialitat en relació a l'educació i mitjatçant diferents investigacions i projectes sobre emoció, art i creativitat promogudes per la Fundacio Botin, es publica aquest document que aplega ponències i articles molt significatius en relació a la creació d'un model teòric que recolzi un treball educatiu basat en l'expressió de les emocions, el foment de la creativitat i l'ar[+]
Rel del II Congrés Internacional d'Intel·ligència Emocional celebrat a Santander l'any 2009 que va aplegar grans experts internacionals sobre el tema i la seva repercussió i potencialitat en relació a l'educació i mitjatçant diferents investigacions i projectes sobre emoció, art i creativitat promogudes per la Fundacio Botin, es publica aquest document que aplega ponències i articles molt significatius en relació a la creació d'un model teòric que recolzi un treball educatiu basat en l'expressió de les emocions, el foment de la creativitat i l'ar[+]
Rel del II Congrés Internacional d'Intel·ligència Emocional celebrat a Santander l'any 2009 que va aplegar grans experts internacionals sobre el tema i la seva repercussió i potencialitat en relació a l'educació i mitjatçant diferents investigacions i projectes sobre emoció, art i creativitat promogudes per la Fundacio Botin, es publica aquest document que aplega ponències i articles molt significatius en relació a la creació d'un model teòric que recolzi un treball educatiu basat en l'expressió de les emocions, el foment de la creativitat i l'art[-]

 Jóvenes, género y violencias: hagamos nuestra la prevención Guía de apoyo para la formación de profesionalesJóvenes, género y violencias: hagamos nuestra la prevención Guía de apoyo [..]  

Comenta'l - Visita'l 7


Biglia, Bàrbara, Jiménez, Edurne [Coord]

2016

La guía s’adreça, sobretot, a persones i entitats especialitzades en la formació de professionals en violències de gènere, però també s’hi poden beneficiar els qui tenen una sensibilitat o una formació sobre qüestions de gènere i treballen directament amb joves.[+]
La guía s’adreça, sobretot, a persones i entitats especialitzades en la formació de professionals en violències de gènere, però també s’hi poden beneficiar els qui tenen una sensibilitat o una formació sobre qüestions de gènere i treballen directament amb joves.[+]
La guía s’adreça, sobretot, a persones i entitats especialitzades en la formació de professionals en violències de gènere, però també s’hi poden beneficiar els qui tenen una sensibilitat o una formació sobre qüestions de gènere i treballen directament amb joves. Es divideix en dues seccions, la primera, Situant-nos, tracta d’establir unes bases mínimes per a la comprensió i anàlisi del fenomen de les violències de gènere entre i envers joves actualment a Catalunya. Es presenta d’una manera breu l’enfocament sobre les violències de gènere que ha estat el fil conductor d’aquest projecte; es mostrem algunes dades sobre la persistència d’aquesta problemàtica entre i envers joves i, finalment, s'analitza la legislació específica en vigor actualment a Catalunya. La segona,La formació, està dedicada a l’acció educativa pròpiament dita. Comença amb un capítol sobre el procés de disseny pedagògic i sobre qüestions metodològiques prèvies a la implementació, que dóna pas a la presentació de les primeres quatre sessions de la formació en fitxes que descriuen les activitats i els materials de suport necessaris per replicar la proposta pedagògica presentada.[-]

Pàgina de resultats 1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   ...
Avís legal | Privadesa | Condicions d'ús | Copyright � 2014, Generalitat de Catalunya
El Departament d'Ensenyament no es fa responsable del contingut dels enllaços externs. Llegir més