Català | Castellano | English
  • inici
  • ajuda
  • identificació
Cerca avançada  
1-10 de 15 resultats

Ordenat per Rellevància Data Títol Visites Valoració Comentaris

  • Tot (15)
  • Recursos físics (15)
    • Vídeo (2)
    • Escrit (13)
 Laboratorio portátil de escritura  

Comenta'l - 10 Visites 6162


Díaz, Raquel; [text i il·lustracions]

2017

Acompanya a l’infant en el procés de desenvolupament de l’escriptura creativa. L’endinsa en un laboratori imaginari on a cada pàgina troba tot d’ingredients en forma d’exercicis i activitats diverses que l’ajuden a ampliar el seu vocabulari, treballar diferents tipologies de text i deixar anar la seva imaginació.

 Mary Shelley  

Comenta'l - 7 Visites 67


Al-Mansour, Haifaa; [direcció]; Fanning, Elle; Douglas, Booth; Powley, Bel; [interpretació]

2017

Biòpic de l’escriptora que va crear “Frankenstein”, una de les novel·les gòtiques més famoses de la història de la literatura universal. La pel·lícula posa l'accent en el trajecte vital d'una adolescent plena d'inquietuds artístiques i vocació transgressora que es convertirà en amant, esposa i mare, però essencialment en una dona àvida per reafirmar la seva llibertat i la seva creativitat en un món dominat pels homes.[+]
Biòpic de l’escriptora que va crear “Frankenstein”, una de les novel·les gòtiques més famoses de la història de la literatura universal. La pel·lícula posa l'accent en el trajecte vital d'una adolescent plena d'inquietuds artístiques i vocació transgressora que es convertirà en amant, esposa i mare, però essencialment en una dona àvida per reafirmar la seva llibertat i la seva creativitat en un món dominat pels homes.[+]
Biòpic de l’escriptora que va crear “Frankenstein”, una de les novel·les gòtiques més famoses de la història de la literatura universal. La pel·lícula posa l'accent en el trajecte vital d'una adolescent plena d'inquietuds artístiques i vocació transgressora que es convertirà en amant, esposa i mare, però essencialment en una dona àvida per reafirmar la seva llibertat i la seva creativitat en un món dominat pels homes. La societat del moment concedia un nul valor a les dones escriptores i amb només 18 anys, es veié obligada a desafiar aquests prejudicis per protegir la seva feina i forjar la seva pròpia identitat.[-]

 SICO nivel 4 : Cuaderno de trabajo para alumnos con altas capacidades intelectualesSICO nivel 4 : Cuaderno de trabajo para alumnos con altas capacidades [..]  

Comenta'l - Visita'l 62


Elices Simón, Juan Antonio; Palazuelo Martínez, Marcela; Caño Sánchez, Maximiano del

2014

Aquest quadern té com a objectiu contribuir a l'educació dels alumnes que destaquen en una o vàries aptituds intel·lectuals. Proposen una metodologia basada en l'aprenentatge per projectes. Per les activitats s'han seleccionat una sèrie de tòpics potencialment significatius i motivadors per als alumnes.[+]
Aquest quadern té com a objectiu contribuir a l'educació dels alumnes que destaquen en una o vàries aptituds intel·lectuals. Proposen una metodologia basada en l'aprenentatge per projectes. Per les activitats s'han seleccionat una sèrie de tòpics potencialment significatius i motivadors per als alumnes.[+]
Aquest quadern té com a objectiu contribuir a l'educació dels alumnes que destaquen en una o vàries aptituds intel·lectuals. Proposen una metodologia basada en l'aprenentatge per projectes. Per les activitats s'han seleccionat una sèrie de tòpics potencialment significatius i motivadors per als alumnes. Tracten sobre temes d'actualitat relacionats amb problemes del món real i que es presten a ser interpretats, de manera que són objecte de debat tant a nivell científic com a periodístic o divulgatiu. Els projectes són molt diversos, però tots ells tenen una idea fonamental en els temes: promoure el seu desenvolupament com a persones en el més ampli sentit de la paraula.[-]

 Escriptura creativa. Recursos i estratègies  

Comenta'l - 37 Visites 6162


Sunyol, Víctor;

2013

El llibre està dividit en tres parts. La primera i la segona part inclouen tres capítols. El primer capítol conté activitats per a descubrir i exercitar la imaginació, el segon presenta exercicis de creació i escriptura i el tercer està dedicat a la creació i recreació a partir de textos ja donats.[+]
El llibre està dividit en tres parts. La primera i la segona part inclouen tres capítols. El primer capítol conté activitats per a descubrir i exercitar la imaginació, el segon presenta exercicis de creació i escriptura i el tercer està dedicat a la creació i recreació a partir de textos ja donats.[+]
El llibre està dividit en tres parts. La primera i la segona part inclouen tres capítols. El primer capítol conté activitats per a descubrir i exercitar la imaginació, el segon presenta exercicis de creació i escriptura i el tercer està dedicat a la creació i recreació a partir de textos ja donats. La tercera part consta de 48 consells pràctics i reals: 24 sobre l'escriptura i 24 sobre la creativitat. Els exercicis són oberts i permeten generar-ne de nous i adaptar-los als interessos i les necessitats dels diversos usua­ris. És per això que aquesta obra serà útil tant a professors i alumnes de tots els nivells educatius com a persones que vulguin introduir-se en la pràctica de l’escriptura o vulguin progressar-hi, en tallers i cursos o bé de manera individual.[-]

 L'univers lector adolescent. Dels hàbits de lectura a la intervenció educativaL'univers lector adolescent. Dels hàbits de lectura a la intervenció educativ [..]  

Comenta'l - Visita'l 62


Manresa, Mireia

2013

Obra que parteix de la premisa de què la institució educativa pot incidir en els hàbits lectors dels joves. Així proposa una aproximació a les pràctiques lectores dels adolescents: què llegeixen? amb quina freqüència ho fan? quina és la seva experiència de lectura? quins són els factors que influeixen en el seu contacte amb la literatura? Aquest apropament a la lectura dels joves l'autora l'aprofita per a proposar a docents i mediadors unes línies d'actuació i estratègies efectives de foment de la lectura literària.

 Llegir, més enllà de les lletres  

Comenta'l - 179 Visites 6162


Queralt Catà, Enric

2012

Llegir, més enllà de les lletres és un assaig que vol aportar claror, il·lusió i ajudes a propòsit d'algunes de les raons que que impedeixen avançar en la didàctica de la lectura als centres educatius. El treball arrenca amb el dubte del perquè el món educatiu es resisteix a utilitzar "tot el que se sap" sobre fer escola.[+]
Llegir, més enllà de les lletres és un assaig que vol aportar claror, il·lusió i ajudes a propòsit d'algunes de les raons que que impedeixen avançar en la didàctica de la lectura als centres educatius. El treball arrenca amb el dubte del perquè el món educatiu es resisteix a utilitzar "tot el que se sap" sobre fer escola.[+]
Llegir, més enllà de les lletres és un assaig que vol aportar claror, il·lusió i ajudes a propòsit d'algunes de les raons que que impedeixen avançar en la didàctica de la lectura als centres educatius. El treball arrenca amb el dubte del perquè el món educatiu es resisteix a utilitzar "tot el que se sap" sobre fer escola. Tracta els següents temes: Mètodes de lectura, què vol dir comprendre el text, dificultats de comprensió, estratègies de lectura, lectures "acompanyades", lectura expressiva, llegir al parvulari i CI, avaluació de la lectura, lectura crítica, lectura i competències bàsiques.[-]

 Comprender: ¿Qué es? ¿Cómo funciona?  

Comenta'l - 27 Visites 6162


Tuffanelli, Luigi

2011

Relaciona un model teòric sobre la comprensió, amb un model didàctic. Analitza el fenomen de la comprensió en diversos contexts: literari, historiogràfic, expositiu o raonat. També des dels processos cognitius primaris, espontanis, fins als secundaris, adquisició conscient.[+]
Relaciona un model teòric sobre la comprensió, amb un model didàctic. Analitza el fenomen de la comprensió en diversos contexts: literari, historiogràfic, expositiu o raonat. També des dels processos cognitius primaris, espontanis, fins als secundaris, adquisició conscient.[+]
Relaciona un model teòric sobre la comprensió, amb un model didàctic. Analitza el fenomen de la comprensió en diversos contexts: literari, historiogràfic, expositiu o raonat. També des dels processos cognitius primaris, espontanis, fins als secundaris, adquisició conscient. A la segona part de l'obra s'analitzen diverses propostes concretes de treball, des de l'escola primària fins a la secundària. Les propostes de treball són molt concretes, amb enunciats i solucions, a més de consideracions didàctiques sobre el plantejament.[-]

 Alfabetización mediática y competencias básicas. Proyecto Mediascopio Prensa. La lectura de la prensa escrita en el aulaAlfabetización mediática y competencias básicas. Proyecto Mediascopio [..]  

Comenta'l - Visita'l 62


Bernabeu, Natalia; Esteban Noemí; Gallego, Laura; Rosales, Ana

2011

Actualment, l’ús de les noves tecnologies de la informació i la comunicació s’han generalitzat en experiències educatives relacionades amb els mitjans de comunicació. Internet ha estat determinant en la varietat d’experiències que inclouen aquest mitjà a les aules des de diferents punts de vista.[+]
Actualment, l’ús de les noves tecnologies de la informació i la comunicació s’han generalitzat en experiències educatives relacionades amb els mitjans de comunicació. Internet ha estat determinant en la varietat d’experiències que inclouen aquest mitjà a les aules des de diferents punts de vista.[+]
Actualment, l’ús de les noves tecnologies de la informació i la comunicació s’han generalitzat en experiències educatives relacionades amb els mitjans de comunicació. Internet ha estat determinant en la varietat d’experiències que inclouen aquest mitjà a les aules des de diferents punts de vista. Englobades dins de les competències bàsiques i a través dels blogs, les wikis, les webquests, etc. s’estan treballant els mitjans de comunicació. Abordant les habilitats que permetran a l’alumnat progressar en l’era digital: habilitat de llegir textos i comprendre’ls, capacitat de discernir i triar el que té valor entre la multitud d’estímuls que ofereix la realitat, i la capacitat de pensar independentment.[-]

 Competència informacional: del currículum a l'aula  

Comenta'l - 107 Visites 6162


Blasco Olivares, Anna; Durban Roca, Glòria

2011

Es presenta una proposta per a l’articulació de la competència informacional als centres educatius, conceptualitzada de forma transversal i interdisciplinària i utilitzant un model específic per a la seva sistematització.[+]
Es presenta una proposta per a l’articulació de la competència informacional als centres educatius, conceptualitzada de forma transversal i interdisciplinària i utilitzant un model específic per a la seva sistematització.[+]
Es presenta una proposta per a l’articulació de la competència informacional als centres educatius, conceptualitzada de forma transversal i interdisciplinària i utilitzant un model específic per a la seva sistematització. S’estructura en dos blocs, un primer on es vincula aquesta competència al currículum i a l’organització educativa, i un segon bloc que fa referència a la pràctica educativa i la programació. Les concrecions que recull prenen consideració els recursos i els entorns d’aprenentatge, com ara la biblioteca escolar i les eines TIC, així com orientacions metodològiques específiques i exemples concrets d’aplicació.[-]

 La diagramación del periódico  

Comenta'l - 16 Visites 62


Bernabeu Morón, Natalia

2011

El foment de la lectura de la premsa a l’aula és una bona eina perquè, a partir de l’anàlisi de l’actualitat, l’alumne desenvolupi la seva consciència ètica davant de la realitat del món actual i adquireixi uns valors cívics fonamentals.[+]
El foment de la lectura de la premsa a l’aula és una bona eina perquè, a partir de l’anàlisi de l’actualitat, l’alumne desenvolupi la seva consciència ètica davant de la realitat del món actual i adquireixi uns valors cívics fonamentals.[+]
El foment de la lectura de la premsa a l’aula és una bona eina perquè, a partir de l’anàlisi de l’actualitat, l’alumne desenvolupi la seva consciència ètica davant de la realitat del món actual i adquireixi uns valors cívics fonamentals. Aquest llibre tracta els conceptes teòrics bàsics relacionats amb l’alfabetització mediàtica i amb la lectura en el sentit més ampli. Posa a disposició del professorat de totes les àrees i nivells d’ensenyament tota una sèrie d’activitats per treballar aquests continguts a l’aula.[-]

Pàgina de resultats 1   2  
Avís legal | Privadesa | Condicions d'ús | Copyright � 2014, Generalitat de Catalunya
El Departament d'Ensenyament no es fa responsable del contingut dels enllaços externs. Llegir més