Català | Castellano | English
  • inici
  • ajuda
  • identificació
Cerca avançada  
1-10 de 11 resultats

Ordenat per Rellevància Data Títol Visites Valoració Comentaris

  • Tot (11)
  • Recursos físics (11)
    • Recurs electrònic (1)
    • Escrit (11)
 La cuchara menguante  

Comenta'l - 11 Visites 6162


Kean, Sam

2018

Recull de relats vinculats als elements de la taula periòdica. Es repassen els elements químics relacionant-los amb fets històrics, elements de finances, el món de les arts, la mitologia, els seus descobridors.[+]
Recull de relats vinculats als elements de la taula periòdica. Es repassen els elements químics relacionant-los amb fets històrics, elements de finances, el món de les arts, la mitologia, els seus descobridors.[+]
Recull de relats vinculats als elements de la taula periòdica. Es repassen els elements químics relacionant-los amb fets històrics, elements de finances, el món de les arts, la mitologia, els seus descobridors... La narració de curiositats és el fil conductor que permet introduir al públic jove tant en l'estructura com en el contingut de la taula periòdica.[-]

 100 preguntes de química quotidiana  

Comenta'l - 21 Visites 6162


Mans, Claudi

2017

Conté cent respostes sobre química, productes i processos químics de cada dia, procurant distingir especialment la terminologia quotidiana de la científica. Moltes preguntes són dedicades a la possible toxicitat de substàncies d’ús general, o a qüestionar les afirmacions publicitàries d’aliments, cosmètics o detergents.[+]
Conté cent respostes sobre química, productes i processos químics de cada dia, procurant distingir especialment la terminologia quotidiana de la científica. Moltes preguntes són dedicades a la possible toxicitat de substàncies d’ús general, o a qüestionar les afirmacions publicitàries d’aliments, cosmètics o detergents.[+]
Conté cent respostes sobre química, productes i processos químics de cada dia, procurant distingir especialment la terminologia quotidiana de la científica. Moltes preguntes són dedicades a la possible toxicitat de substàncies d’ús general, o a qüestionar les afirmacions publicitàries d’aliments, cosmètics o detergents. Es toquen també temes d’energies renovables o seguretat química, alimentària i cívica. L’objectiu és fer explícit l’enorme quantitat d’informació que ens dona la ciència química, que permet en bona part explicar la vida quotidiana actual i quines perspectives científiques i tecnològiques de futur hi ha.[-]

 El libro de la tabla periódica  

Comenta'l - 5 Visites 6162


Jackson, Tom

2017

Mostra, amb grans fotografies, les múltiples formes en què cada un dels 118 elements de la taula periòdica pot trobar-se en la natura, així com els seus compostos i com s’ha après a utilitzar-los. També explica per a cada un les propietats, les estructures atòmiques, la posició a la taula periòdica, l’estat en que es troba i com es va descobrir.[+]
Mostra, amb grans fotografies, les múltiples formes en què cada un dels 118 elements de la taula periòdica pot trobar-se en la natura, així com els seus compostos i com s’ha après a utilitzar-los. També explica per a cada un les propietats, les estructures atòmiques, la posició a la taula periòdica, l’estat en que es troba i com es va descobrir.[+]
Mostra, amb grans fotografies, les múltiples formes en què cada un dels 118 elements de la taula periòdica pot trobar-se en la natura, així com els seus compostos i com s’ha après a utilitzar-los. També explica per a cada un les propietats, les estructures atòmiques, la posició a la taula periòdica, l’estat en que es troba i com es va descobrir. A la introducció es tracten principis bàsics de química com l’estructura atòmica i les reaccions químiques.[-]

 100 moments estel·lars de la ciència  

Comenta'l - 20 Visites 61


Bernat, Pasqual

2015

Ressegueix l'evolució del pensament científic en la història de la humanitat. Amb explicacions senzilles i de fàcil comprensió, presenta, per ordre cronològic, 100 moments clau, els fets que els han bastit i les anècdotes, llegendes i personatges que els han acompanyat i els han convertit en fites emblamàtiques de la història de la ciència.

 Viure al sòl  

Comenta'l - 13 Visites 63


Jiménez Aleixandre, M.Pilar; [guió]; Estudio Tangaraño; [dibuix]; Barral, M. Teresa; [documentació i assessorament]; Díaz-Fierros, Francisco; [documentació i assessorament]; Díaz-Raviña; [coordinació]; Porta, Jaume; [traducció al català]

2015

Còmic educatiu que tracta la qüestió del sòl com a recurs limitat, fràgil i fàcilment degradable que hem de preservar i protegir contra els processos de degradació, erosió, salinització, empobriment en matèria orgànica, segellament permanent i contaminació.[+]
Còmic educatiu que tracta la qüestió del sòl com a recurs limitat, fràgil i fàcilment degradable que hem de preservar i protegir contra els processos de degradació, erosió, salinització, empobriment en matèria orgànica, segellament permanent i contaminació.[+]
Còmic educatiu que tracta la qüestió del sòl com a recurs limitat, fràgil i fàcilment degradable que hem de preservar i protegir contra els processos de degradació, erosió, salinització, empobriment en matèria orgànica, segellament permanent i contaminació. Publicat amb motiu de la declaració del 2015 Any internacional dels sòls. Inspirat en la Carta Mundial dels Sòls (Conferència de la FAO, 2015).[-]

 La clau de volta  

Comenta'l - 12 Visites 62


Segura, Marta; Valls, Josep Mª;

2014

Compilació de propostes adreçades a professors de física i química. S'hi troben diferents recursos per a l'ensenyament de les ciències experimentals: teoria breu, contes, història, experiències per al laboratori i per a l'aula.[+]
Compilació de propostes adreçades a professors de física i química. S'hi troben diferents recursos per a l'ensenyament de les ciències experimentals: teoria breu, contes, història, experiències per al laboratori i per a l'aula.[+]
Compilació de propostes adreçades a professors de física i química. S'hi troben diferents recursos per a l'ensenyament de les ciències experimentals: teoria breu, contes, història, experiències per al laboratori i per a l'aula... Té un fil conductor novel·lat, dos professors viatgen recollint propostes didàctiques concretes i compartint reflexions pedagògiques. Les propostes didàctiques es poden consultar sense seguir la part novel·lada que és breu i està destacada amb un color de fons de pàgina diferenciat.[-]

 Competència científica i lectora a secundària. L'ús de textos a les classes de ciènciesCompetència científica i lectora a secundària. L'ús de textos a les classes [..]  

Comenta'l - Visita'l 62


Màrquez Bargalló, Conxita; Prat Pla, Àngels; [editores]

2011

La finalitat d'aquest llibre és incidir en la competència comunicativa dels estudiants de secundària i especialment en la comprensió lectora i en les repercussions que té en la competència científica. Presenta vint-i-cinc propostes al voltant de la competència lectora, preparades per a portar-les a la pràctica a l’aula.[+]
La finalitat d'aquest llibre és incidir en la competència comunicativa dels estudiants de secundària i especialment en la comprensió lectora i en les repercussions que té en la competència científica. Presenta vint-i-cinc propostes al voltant de la competència lectora, preparades per a portar-les a la pràctica a l’aula.[+]
La finalitat d'aquest llibre és incidir en la competència comunicativa dels estudiants de secundària i especialment en la comprensió lectora i en les repercussions que té en la competència científica. Presenta vint-i-cinc propostes al voltant de la competència lectora, preparades per a portar-les a la pràctica a l’aula. Cadascuna de les propostes té una estructura comuna que facilita l'anàlisi de documents científics; la identificació de les habilitats lectores implicades en la seva comprensió; el treball de la recerca i l'organització de la informació científica provinent de diferents fonts; la formulació de preguntes, l'aplicació del coneixement científic i anàlisi crítica. Aquestes propostes, a banda de l'orientació per al professorat inclouen el material per al'alumnat. A cadascuna hom hi pot trobar els objectius, la descripció de l’activitat i les reflexions sobre l’aplicació, així com una sèrie de documentació bàsica com les taules, els esquemes i els documents a partir dels quals s’organitza la proposta d'activitat lectora.[-]

 Els elements: Una exploració visual de tots els àtoms coneguts de l'Univers  

Comenta'l - 4 Visites 6162


Gray, Theodore; González Duarte, Pilar; [traducció]

2011

Obra de divulgació científica que explora de manera visual els cent divuit elements de la taula periòdica. Organitzat de la mateixa manera que la taula periòdica, mostra cada element mitjançant una fotografia de grans dimensions amb fons negre de l'element pur i de les diferents formes en què està present en el món.[+]
Obra de divulgació científica que explora de manera visual els cent divuit elements de la taula periòdica. Organitzat de la mateixa manera que la taula periòdica, mostra cada element mitjançant una fotografia de grans dimensions amb fons negre de l'element pur i de les diferents formes en què està present en el món.[+]
Obra de divulgació científica que explora de manera visual els cent divuit elements de la taula periòdica. Organitzat de la mateixa manera que la taula periòdica, mostra cada element mitjançant una fotografia de grans dimensions amb fons negre de l'element pur i de les diferents formes en què està present en el món. Cada pàgina conté un text que explica la història de l'element i les dades científiques fonamentals que el defineixen com el pes atòmic, la densitat, la seva configuració electrònica, l’espectre d’emissió...etc. A les primeres pàgines es descriu la taula periòdica en conjunt i com s’ha arribat al format actual.[-]

 Física y química. Investigación, innovación y buenas prácticas  

Comenta'l - 49 Visites 62


Caamaño, Aureli; [coordinador]; Anta, Antxon; Belmonte, Manel; [et al.]

2011

Recull de 10 articles que presenten: exemples de seqüències didàctiques i projectes curriculars de física i química especialment innovadors; propostes de treballs pràctics en forma d’experiències o petites investigacions; una anàlisi dels diferents simuladors informàtics que poden utilitzar-se; la normativa per a l’ús correcte de la terminologia físico-química i orientacions per a la tutorització dels treballs d’investigació a quart de l’educació secundària obligatòria i el batxillerat.[+]
Recull de 10 articles que presenten: exemples de seqüències didàctiques i projectes curriculars de física i química especialment innovadors; propostes de treballs pràctics en forma d’experiències o petites investigacions; una anàlisi dels diferents simuladors informàtics que poden utilitzar-se; la normativa per a l’ús correcte de la terminologia físico-química i orientacions per a la tutorització dels treballs d’investigació a quart de l’educació secundària obligatòria i el batxillerat.[+]
Recull de 10 articles que presenten: exemples de seqüències didàctiques i projectes curriculars de física i química especialment innovadors; propostes de treballs pràctics en forma d’experiències o petites investigacions; una anàlisi dels diferents simuladors informàtics que poden utilitzar-se; la normativa per a l’ús correcte de la terminologia físico-química i orientacions per a la tutorització dels treballs d’investigació a quart de l’educació secundària obligatòria i el batxillerat. Està fet amb l’objectiu de donar a conèixer els aspectes més pràctics de la formació del professorat de física i química.[-]

 Didáctica de la Física y la Química  

Comenta'l - 4 Visites 62


Caamaño, Aureli; [coord.]; Ametller, Jaume; Cañal, Pedro; Couso, Digna; Gallastegui, Juan Ramón; Jimenez-Aleixandre,Mª Pilar; Justi, Rosaria; Pintó, Roser; Pro, Antonio de; Sanmartí, Neus

2011

Llibre orientat a la formació del professorat que planteja el què, com i quan ensenyar i avaluar de física i química. S'analitzen conceptes com el paper del professor, la competència científica, la competència professional, la importància de l'argumentació, l'avaluació de seqüències didàctiques, l'ús de models curriculars, l'ús de treballs experimentals i de recerca.[+]
Llibre orientat a la formació del professorat que planteja el què, com i quan ensenyar i avaluar de física i química. S'analitzen conceptes com el paper del professor, la competència científica, la competència professional, la importància de l'argumentació, l'avaluació de seqüències didàctiques, l'ús de models curriculars, l'ús de treballs experimentals i de recerca.[+]
Llibre orientat a la formació del professorat que planteja el què, com i quan ensenyar i avaluar de física i química. S'analitzen conceptes com el paper del professor, la competència científica, la competència professional, la importància de l'argumentació, l'avaluació de seqüències didàctiques, l'ús de models curriculars, l'ús de treballs experimentals i de recerca...[-]

Pàgina de resultats 1   2  
Avís legal | Privadesa | Condicions d'ús | Copyright � 2014, Generalitat de Catalunya
El Departament d'Ensenyament no es fa responsable del contingut dels enllaços externs. Llegir més