Català | Castellano | English
  • inici
  • ajuda
  • identificació
Cerca avançada  
Resultats per: alumnat nouvingut
1-10 de 42 resultats

Ordenat per Rellevància Data Títol Visites Valoració Comentaris

  • Tot (42)
  • Recursos físics (42)
    • Recurs electrònic (2)
    • Objecte (2)
    • Vídeo (2)
    • Escrit (36)
 Donde viven los monstruos  

Comenta'l - 25 Visites 67


Jonze, Spike; [direcció]; Eggers,Dave; [guió]; Burwell,Carter; [intèrpretació]

2013

Spike Jonze porta al cinema el clàssic de la literatura infantil de Maurice Sendak. En aquesta pel·lícula és narra la història de Max, un nen de nou anys entremaliat i sensible, que s'escapa de casa per navegar a través dels mars i convertir-se en el rei d'un meravellós món ple de monstres gegants, en què tothom serà feliç; tot i així, s'adona que ser rei és més difícil del que semblava.[+]
Spike Jonze porta al cinema el clàssic de la literatura infantil de Maurice Sendak. En aquesta pel·lícula és narra la història de Max, un nen de nou anys entremaliat i sensible, que s'escapa de casa per navegar a través dels mars i convertir-se en el rei d'un meravellós món ple de monstres gegants, en què tothom serà feliç; tot i així, s'adona que ser rei és més difícil del que semblava.[+]
Spike Jonze porta al cinema el clàssic de la literatura infantil de Maurice Sendak. En aquesta pel·lícula és narra la història de Max, un nen de nou anys entremaliat i sensible, que s'escapa de casa per navegar a través dels mars i convertir-se en el rei d'un meravellós món ple de monstres gegants, en què tothom serà feliç; tot i així, s'adona que ser rei és més difícil del que semblava. Aquesta pel·lícula pot ser ideal per treballar la creativitat i la imaginació en educació infantil i primers cicles d'educació primària.[-]

 Poesia i educació. D'internet a l'aula  

Comenta'l - 8 Visites 6162


Bordons, Glòria;[coordinació]

2009

Aquest és un llibre sobre el gènere poètic a les aules i s'organitza al voltant de cinc eixos bàsics: el paper que fa la poesia en la formació; les estratègies que cal tenir en compte a l'aula; les característiques del corpus triat; el perquè d'una selecció bàsicament contemporània; i els resultats aconseguits en l'aplicació de la poesia a l'aula amb tres objectius concrets: L'aprenentatge de la llengua i la integració cultural de l'alumnat nouvingut tant a primària com a secundària; l'ampliació d'horitzons culturals a batxillerat gràcies al treball amb poemes que es relacionen intertextualment amb altres arts i la introducció dels infants a la poesia mitjançant un recorregut sentimental.

 Converses. Pràctiques de català en grup per millorar la fluïdesa expressiva  

Comenta'l - 9 Visites 6162


Esteban Calm, Jordi; Parés Puntas, Anna; Oller Casellas, Rosa; Naval Rico, Rosa

2009

És un material complementari que conté 1500 preguntes a partir de temes específics que sovint sorgeixen en converses informals entre companys de feina, amics, contertulians... Es presenten classificades en 5 nivells de dificultat progressiva.[+]
És un material complementari que conté 1500 preguntes a partir de temes específics que sovint sorgeixen en converses informals entre companys de feina, amics, contertulians... Es presenten classificades en 5 nivells de dificultat progressiva.[+]
És un material complementari que conté 1500 preguntes a partir de temes específics que sovint sorgeixen en converses informals entre companys de feina, amics, contertulians... Es presenten classificades en 5 nivells de dificultat progressiva. Els exercicis serveixen per fer pràctiques de conversa i millorar la competència comunicativa oral que pot ser apropiat per a l'alumnat nouvingut de secundària i per a altres col·lectius que necessitin millorar la fluïdesa en la parla. Els aprenents, durant un seguit de sessions i de forma sistemàtica, xerren en grups de tres fent-se les preguntes que tenen assignades. El seguiment individualitzat de les produccions orals, dut a terme per la persona que condueix l'activitat, fa que els xerraires acreixin el bagatge expressiu, millorin la fluïdesa i se sentin més segurs per comunicar-se socialment en català.[-]

 Llengua i immigració. La influència de la primera llengua en l'adquisició del català com a segona llenguaLlengua i immigració. La influència de la primera llengua en l'adquisició [..]  

Comenta'l - Visita'l 6162


Gràcia, Lluïsa

2009

Obra fruit del projecte Llengua, immigració i ensenyament del català. A la primera part es fa una aproximació a la realitat sociolingüística i als sistemes d'escriptura de diverses llengües, per a una bona acollida de l'alumnat nouvingut i una autèntica educació intercultural.[+]
Obra fruit del projecte Llengua, immigració i ensenyament del català. A la primera part es fa una aproximació a la realitat sociolingüística i als sistemes d'escriptura de diverses llengües, per a una bona acollida de l'alumnat nouvingut i una autèntica educació intercultural.[+]
Obra fruit del projecte Llengua, immigració i ensenyament del català. A la primera part es fa una aproximació a la realitat sociolingüística i als sistemes d'escriptura de diverses llengües, per a una bona acollida de l'alumnat nouvingut i una autèntica educació intercultural. A la segona part es presenten els factors lingüístics que intervenen en l'adquisició d'una segona llengua. Finalment, la tercera part se centra en algunes de les principals dificultats lingüístiques dels aprenents de català com a segona llengua.[-]

 Ens entenem. Sis obres de teatre de petit format  

Comenta'l - 26 Visites 6162


Bonmatí Guidonet, Ricard; Canals, Quim; Collell, Dolors; Maure Seraña, Mercè; Rodríguez Costa, Anna, Vernetta, Xavier

2008

El llibre va adreçat al professorat que ensenya llengua catalana a l'alumnat nouvingut. Les obres que presenta són pensades per treballar-les durant un període de temps considerable, per aquest motiu el nivell del llenguatge no és molt senzill.[+]
El llibre va adreçat al professorat que ensenya llengua catalana a l'alumnat nouvingut. Les obres que presenta són pensades per treballar-les durant un període de temps considerable, per aquest motiu el nivell del llenguatge no és molt senzill.[+]
El llibre va adreçat al professorat que ensenya llengua catalana a l'alumnat nouvingut. Les obres que presenta són pensades per treballar-les durant un període de temps considerable, per aquest motiu el nivell del llenguatge no és molt senzill. El llibre conté sis guions teatrals: "Gustos nous", que planteja conflictes generacionals; "El Rei-Sol i l'eclipsi", rondalla que planteja diferències socials; "Quan el Sol es pon", que ens planteja les relacions entre una colla d'amics; "Mag-nífic", que ens reprodueix el món del treball; "Sandra Miller", que presenta la investigació arran de la desaparició d'una noia; i "Hem inventat el motor d'aigua!", que planteja la relació entre l'esforç i l'èxit. Totes sis obres comparteixen el fet que fan pensar, que afavoreixen l'opinió i la discussió.[-]

 Viure a Catalunya. Comencem a parlar  

Comenta'l - 248 Visites 6162


Secretaria de Política Lingüística; Secretaria per a la Immigració

2008

És un material específic per a persones d'origen xinès que acaben d'arribar a terres de parla catalana i no en coneixen la llengua. La presentació i els títols dels diferents apartats són en català i xinès.[+]
És un material específic per a persones d'origen xinès que acaben d'arribar a terres de parla catalana i no en coneixen la llengua. La presentació i els títols dels diferents apartats són en català i xinès.[+]
És un material específic per a persones d'origen xinès que acaben d'arribar a terres de parla catalana i no en coneixen la llengua. La presentació i els títols dels diferents apartats són en català i xinès. El disc proporciona la possibilitat d'escoltar converses en català i xinès, agrupades per temes. Recull de diàlegs hipotètics en diferents ambients i situacions socials: les persones, els llocs, la casa i l'entorn, les hores i els dies, la feina, el mercat i les botigues, el menjar, els serveis, la salut, el lleure. Les frases estan escrites al llibret en les dues llengües: català i xinès mandarí estàndards; al cd, els diàlegs estan enregistrats dues vegades, el primer cop en català i en xinés, el segon només en català tot deixant un espai mut després de cada frase per tal que l'estudiant pugui repetir el text.[-]

 Fes memòria! Jocs per treballar el vocabulari del nivell inicial de la llengua catalanaFes memòria! Jocs per treballar el vocabulari del nivell inicial de la [..]  

Comenta'l - Visita'l 73


Pau, Marta; [disseny i il·lustració]

2008

Aquest material consisteix en un conjunt de cartronets amb imatges i paraules, les quals es corresponen amb les que hi ha destacades a la col·lecció de làmines. Permeten treballar el vocabulari de forma lúdica.[+]
Aquest material consisteix en un conjunt de cartronets amb imatges i paraules, les quals es corresponen amb les que hi ha destacades a la col·lecció de làmines. Permeten treballar el vocabulari de forma lúdica.[+]
Aquest material consisteix en un conjunt de cartronets amb imatges i paraules, les quals es corresponen amb les que hi ha destacades a la col·lecció de làmines. Permeten treballar el vocabulari de forma lúdica. El material manipulatiu serveix per organitzar jocs diversos; l'alumnat juga però ensems incorpora, activa i reforça el vocabulari que després haurà d'utilitzar en situacions comunicatives simulades o reals. Les instruccions presenten activitats diverses per fer amb grups reduïts d'alumnes, de forma interactiva.[-]

 Mosaic  

Comenta'l - 49 Visites 6162


Balagueró, M. Emília; Barrachina, Maria; Fuentes, Mirella; Gracia, M. del Mar; Homs, Cristina; [coordinació]; Aparicio, Raquel; Sunyer, Jordi; [il·lustracions]

2008

Ofereix textos adaptats de tipus molt variat: instructiu, expositiu, poètic, descriptiu, conversacional, narratiu, predictiu, argumentatiu i d'ús social. S'ha pres com a referència el nivell A2 del Marc comú europeu de referència, que correspon al nivell bàsic.[+]
Ofereix textos adaptats de tipus molt variat: instructiu, expositiu, poètic, descriptiu, conversacional, narratiu, predictiu, argumentatiu i d'ús social. S'ha pres com a referència el nivell A2 del Marc comú europeu de referència, que correspon al nivell bàsic.[+]
Ofereix textos adaptats de tipus molt variat: instructiu, expositiu, poètic, descriptiu, conversacional, narratiu, predictiu, argumentatiu i d'ús social. S'ha pres com a referència el nivell A2 del Marc comú europeu de referència, que correspon al nivell bàsic. Cadascuna de les 32 propostes de textos s'acompanya d'una pàgina d'activitats, amb un accent especial en l'observació de les característiques textuals. Pot ser d'utilitat per a l'alumnat nouvingut de primària i de secundària i altres col·lectius que s'inicien en l'aprenentatge del català. Aquesta obra és producte d'un grup de treball de Sants, format per tutores d'aula d'acollida amb experiència en la didàctica del català com a segona llengua.[-]

 Els grans magatzems  

Comenta'l - 29 Visites 75


Armejach, Rita; González, Antònia; Ledesma, Joan Miquel; Veronesi, Nicola

2007

Eina planera i quotidiana per introduir la llengua catalana als Instituts en el moment de l'acollida d'alumnat nouvingut. Recull les frases i paraules mínimes que li permetin expressar-se a la classe, comunicar-se en el dia a dia del centre i fer les primeres amistats.[+]
Eina planera i quotidiana per introduir la llengua catalana als Instituts en el moment de l'acollida d'alumnat nouvingut. Recull les frases i paraules mínimes que li permetin expressar-se a la classe, comunicar-se en el dia a dia del centre i fer les primeres amistats.[+]
Eina planera i quotidiana per introduir la llengua catalana als Instituts en el moment de l'acollida d'alumnat nouvingut. Recull les frases i paraules mínimes que li permetin expressar-se a la classe, comunicar-se en el dia a dia del centre i fer les primeres amistats. Té 8 línies de treball sobre un centre d'interès, els grans magatzems, organitzats en 8 plantes: accessoris pel cotxe, jardineria i ferreteria; carn, peix, verdura, fruita, queviures i neteja; joieria, papereria i perfumeria; roba de senyora, roba de senyor i complements; roba i estris per a nens petits; mobles, roba i parament de la llar; electrònica i pastisseria. Els diàlegs són temes de conversa d'adolescents sobre roba, música, menjar... i compres en general.[-]

 Els sistemes educatius als països d'origen de l'alumnat immigrat. Una aproximacióEls sistemes educatius als països d'origen de l'alumnat immigrat. Una [..]  

Comenta'l - Visita'l 6162


Alegre, Miquel Àngel; Benito, Ricard; González, Sheila

2007

Aquest informe breu tracta un element clau per entendre els processos d'integració de l'alumnat nouvingut en el sistema educatiu català: les experiències escolars prèvies que han tingut en els seus països d'origen.[+]
Aquest informe breu tracta un element clau per entendre els processos d'integració de l'alumnat nouvingut en el sistema educatiu català: les experiències escolars prèvies que han tingut en els seus països d'origen.[+]
Aquest informe breu tracta un element clau per entendre els processos d'integració de l'alumnat nouvingut en el sistema educatiu català: les experiències escolars prèvies que han tingut en els seus països d'origen. L'estructura, les dinàmiques i les relacions família-escola que aquests alumnes han conegut abans d'arribar a Catalunya ens poden ajudar a entendre com viuen la seva incorporació a l'escola catalana i a pensar com es pot millorar. Aquestes aproximacions són extretes d'un treball de camp ampli basat en entrevistes a diversos alumnes i famílies, així que la informació obtinguda és testimonial i exemplificadora. Conté unes fitxes ordenades per contextos geogràfics que tenen unes dinàmiques organitzatives semblants.[-]

Pàgina de resultats 1   2   3   4   5  
Avís legal | Privadesa | Condicions d'ús | Copyright � 2014, Generalitat de Catalunya
El Departament d'Ensenyament no es fa responsable del contingut dels enllaços externs. Llegir més