Català | Castellano | English
  • inici
  • ajuda
  • identificació
Cerca avançada  
Resultats per: educació ambiental
1-10 de 327 resultats

Ordenat per Rellevància Data Títol Visites Valoració Comentaris

  • Tot (327)
  • Recursos físics (327)
    • Maleta pedagògica (5)
    • Recurs electrònic (15)
    • Objecte (11)
    • Àudio (2)
    • Material visual (3)
    • Vídeo (124)
    • Escrit (172)
 Proyectos de educación ambiental: La utopía en la escuela  

Comenta'l - 6 Visites 62


Elio Brailovsky, Antonio

2016

L'educació ambiental té com a objectiu la construcció d'un compromís ciutadà. Les ciències naturals i les ciències socials s'han d'integrar de forma transversal en els projectes del medi. En aquest llibre es desenvolupen diferents iniciatives i projectes d'aula que promouen l'acció ciutadana de la comunitat educativa.

 Natura per a petits i grans  

Comenta'l - 23 Visites 62


Casals Mitjà, Alba; Feliu Latorre, Ponç

2015

Recull de recursos didàctics i familiars molt senzills per aprendre de la natura. A partir de l'entorn proper, es proposen 41 experiències amb pedres, plantes i petits animals. Cada experiència es presenta seguint un patró que en comenta l'objectiu, l'època de l'any, els destinataris, el material necessari.[+]
Recull de recursos didàctics i familiars molt senzills per aprendre de la natura. A partir de l'entorn proper, es proposen 41 experiències amb pedres, plantes i petits animals. Cada experiència es presenta seguint un patró que en comenta l'objectiu, l'època de l'any, els destinataris, el material necessari.[+]
Recull de recursos didàctics i familiars molt senzills per aprendre de la natura. A partir de l'entorn proper, es proposen 41 experiències amb pedres, plantes i petits animals. Cada experiència es presenta seguint un patró que en comenta l'objectiu, l'època de l'any, els destinataris, el material necessari... Es classifiquen en 6 temàtiques: aigua, flora, fauna, roques, minerals i fòssils,orientació i recursos del medi.[-]

 Viure al sòl  

Comenta'l - 13 Visites 63


Jiménez Aleixandre, M.Pilar; [guió]; Estudio Tangaraño; [dibuix]; Barral, M. Teresa; [documentació i assessorament]; Díaz-Fierros, Francisco; [documentació i assessorament]; Díaz-Raviña; [coordinació]; Porta, Jaume; [traducció al català]

2015

Còmic educatiu que tracta la qüestió del sòl com a recurs limitat, fràgil i fàcilment degradable que hem de preservar i protegir contra els processos de degradació, erosió, salinització, empobriment en matèria orgànica, segellament permanent i contaminació.[+]
Còmic educatiu que tracta la qüestió del sòl com a recurs limitat, fràgil i fàcilment degradable que hem de preservar i protegir contra els processos de degradació, erosió, salinització, empobriment en matèria orgànica, segellament permanent i contaminació.[+]
Còmic educatiu que tracta la qüestió del sòl com a recurs limitat, fràgil i fàcilment degradable que hem de preservar i protegir contra els processos de degradació, erosió, salinització, empobriment en matèria orgànica, segellament permanent i contaminació. Publicat amb motiu de la declaració del 2015 Any internacional dels sòls. Inspirat en la Carta Mundial dels Sòls (Conferència de la FAO, 2015).[-]

 Bicicletes Vs cotxes  

Comenta'l - 1 Visita 67


Gertten, Frederik

2015

Documental que aporta elements per al debat sobre com reduir la dependència de l'automòbil a les ciutats. Diversos activistes i teòrics de tot el món exposen els beneficis que podria tenir una societat més adaptada a la bicicleta i reflexiona com han evolucionat les ciutats cada vegada més adaptades als cotxes.[+]
Documental que aporta elements per al debat sobre com reduir la dependència de l'automòbil a les ciutats. Diversos activistes i teòrics de tot el món exposen els beneficis que podria tenir una societat més adaptada a la bicicleta i reflexiona com han evolucionat les ciutats cada vegada més adaptades als cotxes.[+]
Documental que aporta elements per al debat sobre com reduir la dependència de l'automòbil a les ciutats. Diversos activistes i teòrics de tot el món exposen els beneficis que podria tenir una societat més adaptada a la bicicleta i reflexiona com han evolucionat les ciutats cada vegada més adaptades als cotxes. Exposa com en un món amb problemes creixents: el canvi climàtic, la contaminació urbana, l'esgotament dels recursos fòssils... la bicicleta s'erigeix com una alternativa important al canvi.[-]

 L'energia: ús, consum i estalvi energètic en la vida quotidiana  

Comenta'l - 56 Visites 62


Pro Bueno, Antonio de

2014

La producció de l'energia, el seu ús i l'impacte ambiental, són continguts vitals que no poden esperar l'educació secundària per a ser estudiants, han de tractar-se des dels primers nivells del sistema educatiu.[+]
La producció de l'energia, el seu ús i l'impacte ambiental, són continguts vitals que no poden esperar l'educació secundària per a ser estudiants, han de tractar-se des dels primers nivells del sistema educatiu.[+]
La producció de l'energia, el seu ús i l'impacte ambiental, són continguts vitals que no poden esperar l'educació secundària per a ser estudiants, han de tractar-se des dels primers nivells del sistema educatiu. En aquest sentit el llibre aporta idees per a la planificació i la posada en pràctica d'activitats relacionades amb l'energia i el seu ús, el consum i l'estalvi en la vida quotidiana. Es proposen exemples d'activitats per treballar aquests conceptes a les aules de primària.[-]

 Vegetació singular del parc de Can Solei i de Ca l'Arnús. Dossier del mestreVegetació singular del parc de Can Solei i de Ca l'Arnús. Dossier del [..]  

Comenta'l - Visita'l 76


Àrea Metropolitana de Barcelona

2014

Indicacions per al bon funcionament de l'activitat, de descoberta i aprofundiment del parc de Can Solei i Ca l'Arnús. El dossier educatiu associat, és descarregable i imprimible des del webs de l'Àrea Metropolitana de Barcelona i de l'Ajuntament de Badalona en format DIN A5 a dobre cara.[+]
Indicacions per al bon funcionament de l'activitat, de descoberta i aprofundiment del parc de Can Solei i Ca l'Arnús. El dossier educatiu associat, és descarregable i imprimible des del webs de l'Àrea Metropolitana de Barcelona i de l'Ajuntament de Badalona en format DIN A5 a dobre cara.[+]
Indicacions per al bon funcionament de l'activitat, de descoberta i aprofundiment del parc de Can Solei i Ca l'Arnús. El dossier educatiu associat, és descarregable i imprimible des del webs de l'Àrea Metropolitana de Barcelona i de l'Ajuntament de Badalona en format DIN A5 a dobre cara. El dossier del mestre, inclou les orientacions didàctiques i metodològiques.[-]

 Aus de l'estany d'Ivars i Vila-sana. Materials i recursos educatius  

Comenta'l - 49 Visites 81


Solé Bonet, Ton; Torres Pubill, Cèlia; [coordinació]; Aguirre López, M. Teresa; Almodovar Espinosa, J. Antoni; Costa Pedrós, Toni; [et al.]

2013

Aquesta maleta pedagògica ha estat elaborada pel Grup de Treball de l’Estany d’Ivars i Vila-sana, que configura una de les activitats de formació permanent del professorat emmarcades dins del Pla de Formació de Zona del Servei Educatiu del Pla d’Urgell.[+]
Aquesta maleta pedagògica ha estat elaborada pel Grup de Treball de l’Estany d’Ivars i Vila-sana, que configura una de les activitats de formació permanent del professorat emmarcades dins del Pla de Formació de Zona del Servei Educatiu del Pla d’Urgell.[+]
Aquesta maleta pedagògica ha estat elaborada pel Grup de Treball de l’Estany d’Ivars i Vila-sana, que configura una de les activitats de formació permanent del professorat emmarcades dins del Pla de Formació de Zona del Servei Educatiu del Pla d’Urgell. Els objectius que es van proposar, des d’un principi, partiren de la voluntat de crear i impulsar recursos didàctics i innovadors que esdevinguessin útils i facilitessin eines al professorat a l’hora de transmetre coneixements a l’alumnat. Coneixements lligats a un objectiu genèric que comportés la sensibilització, estimació i aprenentatge d’un paisatge natural a la comarca com és l’estany d’Ivars i Vila-sana. El treball desenvolupat pel grup al llarg de dos anys s’ha concretat en un llibre del professorat, el llibre de l’alumnat, el llibre de les aus, el llibre de les aus en la literatura, un pòster i un joc de patacons. Les finalitats últimes d’aquest material que ara teniu a les mans són: 1.Apropar a l’alumnat i al professorat a una realitat de la comarca; 2. Valorar la seva importància des del vessant mediambiental; 3. Interessar-se per la vida de l’estany; 4. Gaudir del descobriment del món de les aus i afavorir la preservació d’animals i plantes; 5. Familiaritzar a l’alumnat en l’ús del material i la metodologia associada a estudis científics i naturalístics. El material de treball que es presenta pretén també aprofitar la vessant investigadora de l’alumnat per resoldre els interrogants que planteja l’estudi de l’ornitologia.[-]

 Programa Escoles Verdes: Document marc  

Comenta'l - 34 Visites 62


Palès, Crsitina; Pérez, Paula; Planas, Josep; [et al.]

2012

Recull dels referents que han anat definint el concepte d'educació ambiental i la seva evolució des de la creació el 1998 del Programa Escoles Verdes. Es creà en un context de presa de consciència internacional i de la necessitat d'educar en la responsabilitat per a la millora del medi en les dimensions natural i social.[+]
Recull dels referents que han anat definint el concepte d'educació ambiental i la seva evolució des de la creació el 1998 del Programa Escoles Verdes. Es creà en un context de presa de consciència internacional i de la necessitat d'educar en la responsabilitat per a la millora del medi en les dimensions natural i social.[+]
Recull dels referents que han anat definint el concepte d'educació ambiental i la seva evolució des de la creació el 1998 del Programa Escoles Verdes. Es creà en un context de presa de consciència internacional i de la necessitat d'educar en la responsabilitat per a la millora del medi en les dimensions natural i social. Es tracta d'una eina de millora perquè constitueix un compromís de centre que fomenta la participació de tots els sectors de la comunitat educativa amb l'objectiu de millorar-ne la gestió dels recursos, l'organització i la participació.[-]

 Històries del canvi climàtic  

Comenta'l - 62 Visites 62


Centre UNESCO de Catalunya ; Fundació CatalunyaCaixa

2012

Recull de contes guanyadors del concurs de contes sobre el canvi climàtic 2011-2012 adreçat als alumnes de sisè de primària. El departament de sostenibilitat del Centre UNESCO de Catalunya i la Fundació CatalunyaCaixa proposen a les escoles de Catalunya treballar el fenomen del canvi climàtic a través de la ciència, la literatura i l'art.[+]
Recull de contes guanyadors del concurs de contes sobre el canvi climàtic 2011-2012 adreçat als alumnes de sisè de primària. El departament de sostenibilitat del Centre UNESCO de Catalunya i la Fundació CatalunyaCaixa proposen a les escoles de Catalunya treballar el fenomen del canvi climàtic a través de la ciència, la literatura i l'art.[+]
Recull de contes guanyadors del concurs de contes sobre el canvi climàtic 2011-2012 adreçat als alumnes de sisè de primària. El departament de sostenibilitat del Centre UNESCO de Catalunya i la Fundació CatalunyaCaixa proposen a les escoles de Catalunya treballar el fenomen del canvi climàtic a través de la ciència, la literatura i l'art. El resultat d'aquest treball és aquest recull de contes, el qual ens dóna mostra de com els nois i noies, ja des de ben petits, poden presentar un vector de canvi davant d'uns estils de vida que, fins ara, s'han demostrat insostenibles. A través dels contes els alumnes ens expliquen de forma ben fonamentada les causes i les conseqüències del canvi climàtic, alhora que proposen estratègies de mitigació i adaptació als canvis d'allò més originals i sorprenents.[-]

 Fora de classe  

Comenta'l - 28 Visites 6164


Riera, Joan Manel; Vives, Pere; Feliu, Margarida; [et. al.]

2011

Conjunt de criteris de qualitat aplicables a totes les activitats d'educació ambiental tant a l'escola com a l'educació no formal. Aquests criteris s'exemplifiquen en un recull d'activitats relacionades amb el coneixement de l'entorn i basades en l'experiència pràctica.[+]
Conjunt de criteris de qualitat aplicables a totes les activitats d'educació ambiental tant a l'escola com a l'educació no formal. Aquests criteris s'exemplifiquen en un recull d'activitats relacionades amb el coneixement de l'entorn i basades en l'experiència pràctica.[+]
Conjunt de criteris de qualitat aplicables a totes les activitats d'educació ambiental tant a l'escola com a l'educació no formal. Aquests criteris s'exemplifiquen en un recull d'activitats relacionades amb el coneixement de l'entorn i basades en l'experiència pràctica. La guia recull 30 criteris de qualitat d'activitats d'educació ambiental; un recull d'activitats d'educació ambiental en format de fitxa; un apartat de males pràctiques didàctiques d'activitats d'educació ambiental; preguntes clau per dissenyar i definir activitats adequades; un apartar de vocabulari; i una relació bibliogràfica i recursos útils.[-]

Pàgina de resultats 1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   ...
Avís legal | Privadesa | Condicions d'ús | Copyright � 2014, Generalitat de Catalunya
El Departament d'Ensenyament no es fa responsable del contingut dels enllaços externs. Llegir més