Català | Castellano | English
  • home
  • help
  • identification
Advanced Search  

Ensenyar a llegir, ensenyar a comprendre

Comment it - 37 Visits
Escrit Llibre

Colomer, Teresa; Camps, Anna

Rosa Sensat; Edicions 62, 1991

Està dividit en cinc blocs. Els dos primers tracten sobre una reflexió sobre el què és i què representa llegir i escriure. El tercer tracta sobre l'ensenyament i l'aprenentatge de la lectura. El quart sobre la planificació de la lectura a l'escola. El cinquè planteja com s'ha de fer l'avaluació de la lectura. Ofereix una visió teòrica i pràctica de l'ensenyament de la lectura. Proposa la creació d'un marc integrador que determini que les lectures a l'escola no siguin una suma inconnexa, sinó que s'interrelacioni de forma coherent tant en quan a la seva base teòrica com a l'organització pràctica. Analitza la funció de la lectura en les societats alfabetitzades, i descriu el procés lector des dels anomenats "models de processament interactius". Insisteix en la necessitat de centrar l'ensenyament de la lectura en la comprensió del text. S'expliciten les condicions que afavoreixen l'aprenentatge del procés lector. Proposa a través d'exemples els elements a tenir en compte a l'hora de programar l'ensenyament de la lectura tant en l'educació primària com secundària.

 

Description terms:
didactics, linguistics, psychology, reading, teaching

 
Scope:
Teachers
Language:
Català
Characteristics:
Té 223 pàgines. Presenta molts exemples de fitxes de treball i d'avaluació del procés lector. La part final la dedica a un llistat de referències bibliogràfiques i a un sumari detallat.
Identificador:
ISBN/ISSN:84-297-3291-8; Dipòsit legal:B.19.387-1991
 
Disponibility:
CRP de la Conca de Barberà (MONTBLANC)
CRP de la Selva I (SANTA COLOMA DE FARNERS)
CRP del Baix Ebre (TORTOSA)
CRP del Baix Llobregat VI (SANT VICENÇ DELS HORTS)
CRP del Baix Llobregat VIII (ESPLUGUES DE LLOBREGAT)
CRP del Maresme II (PINEDA DE MAR)
CRP del Vallès Occidental VII (BADIA DEL VALLÈS)
+ information
 
Comparteix-ho |

+Comment this resource

 
Disclaimer | Privacity | Terms of use | Copyright � 2014, Generalitat de Catalunya
El Departament d'Ensenyament is not responsible for the content of external sites. Read more