Català | Castellano | English
  • home
  • help
  • identification
Advanced Search  

La por del passadís

Comment it - 2 Visits
Llibre

Portell, Raimon; [text]; Portela, Sergi; [il·lustracions]

Animallibres, 2014

On s’amaga la por? De vegades la por viu a dintre d’un armari, a l’habitació del fons del passadís -aquella que està plena de trastos vells-. I la por, quan surt, fa passes toves, en sents l’alè glaçat i li veus els ulls de pou, s’estira i s’arrossega per casa quan es fa fosc o quan estàs sola. Ja pots amagar-te, que la por et trobarà. La petita protagonista d’aquesta història passa molta por cada vegada que ha de recórrer el passadís, o quan se’n va a dormir i es queda sola. Quan és a l’escola, en canvi, és capaç de cantar, ballar i córrer molt bé, tan bé que fins i tot ha guanyat una medalla. A casa és tota una experta en passar dissimuladament el passadís: un dia canta i l’altre fa un ball o el passa corrents amb totes les seves forces. Però sabeu què? La por sempre la troba quan es fica al llit, i quan la nena crida i el pare arriba, la molt dolenta s’amaga darrera la porta per no ser enxampada. Sí que n’és de llesta, la por! Però la por no és dolenta, o no del tot. Es tracta d’un delicat àlbum il·lustrat al voltant de les pors infantils, aquelles pors que generen la foscor o els espais poc transitats. Presenta situacions quotidianes amb les quals és fàcil identificar-se, amb el contrapunt d’aquelles activitats reeixides en les quals hom pot destacar. Podem tenir por, però això no cal que afecti la nostra autoestima; hi ha d’altres activitats que podem fer molt bé i amb les quals destacar. Es tracta d’una eina útil per a mestres, mares i pares per a tractar el tema de la por, amb unes il·lustracions clares i nítides on les situacions s’identifiquen fàcilment i obren la porta a dialogar al voltant d’elles.

 

Description terms:
affective development, emotions, everyday life, personality development, tale, emotional development

Curricular description:
Educació infantil - Parvulari (2n cicle) - Descoberta d'un mateix i descoberta dels altres: Identificació de les pròpies emocions,  Autoconeixement i gestió de les emocions; Educació primària - Cicle inicial - Llengua catalana i literatura: comprensió d'ordres, relats i explicacions senzilles,  Comprensió; Educació primària - Cicle inicial - Tutoria: Aprendre a ser,  Emocions i afectivitat,  Autoconeixement; Educació primària - Educació per al desenvolupament personal i la ciutadania + information
 
Scope:
Students
Context:
Educació primària
Language:
Català
Educational resource:
Information
Characteristics:
Àlbum il·lustrat. Format 29x17 centímetres, apaïsat. Té 32 pàgines il·lustrades en color, en paper setinat. Enquadernat en cartoné. Col·lecció “Àlbums il·lustrats”, número 16. Recomanable a partir de 4 anys.
Identificador:
ISBN/ISSN:9788415975199; Dipòsit legal:B-23549-2014
 
License:
Copyright © cf. Avís legal del recurs
Disponibility:
CRP de la Selva I (SANTA COLOMA DE FARNERS)
CRP del Baix Penedès (EL VENDRELL)
 
Comparteix-ho |

+Comment this resource

 
Disclaimer | Privacity | Terms of use | Copyright � 2014, Generalitat de Catalunya
El Departament d'Ensenyament is not responsible for the content of external sites. Read more