Català | Castellano | English
  • inici
  • ajuda
  • identificació
Cerca avançada  

L'illa de l'avi

Comenta'l - 6 Visites
Llibre

Davies, Benji; [text i il·lustracions]; Revenga Garcia, Nàdia; [traducció]; Jordà, Juli; [revisió]

Andana, 2015

Una història protagonitzada per en Leo i el seu entranyable i carismàtic avi. Tots dos inicien un viatge (simbòlic) a bord d’un vaixell que els conduirà fins a una illa d'on l’avi ja no tornarà mai més. En Leo torna a casa sol i trist però alhora content perquè ha vist que l’avi allà on ha decidit quedar-se és feliç i està molt ben acompanyat. En Leo estima l’avi i l’avi estima en Leo, i això no canviarà mai perquè en Leo aprendrà a viure sense el seu avi, però sense oblidar-lo, recordant les bones estones i les lliçons apreses al seu costat. De manera molt subtil ens explica com els éssers que més estimem, aquells que ens són més propers, romandran sempre més amb nosaltres, malgrat la distància. Per parlar amb els més petits de la pèrdua i el dol que suposa la mort d’una persona molt estimada, de l’acceptació de la mort i dels sentiments que es tenen en aquests moments tan durs de la vida.

 

Descripció temàtica:
literatura infantil, procés cognitiu, mort, emocions, imaginació, conte, conte infantil, lectura comprensiva, lectura d'imatges, educació en valors, educació emocional, sentiments, àlbum il·lustrat

Descripció curricular:
Educació primària - Cicle mitjà - Llengua catalana i literatura: velocitat lectora,  comprensió d'ordres, relats, explicacions i argumentacions senzilles,  Comprensió,  lèxic,  identificació del sentit real i figurat,  reconeixement de la idea fonamental d'un text,  lectura mental i expressiva,  Treball sistemàtic de llengua; Educació primària - Cicle mitjà - Tutoria: Emocions i afectivitat,  Aprendre a ser,  Habilitats socials i resolució de conflictes,  La relació amb els altres,  Aprendre a conviure; Educació infantil - Parvulari (2n cicle) - Comunicació i llenguatges: Comprensió de narracions diverses,  Interpretar, representar i crear,  Observar, escoltar i experimentar,  Estratègies per aproximar-se a la lectura; Educació infantil - Parvulari (2n cicle) - Descoberta d'un mateix i descoberta dels altres: Relacions afectives i comunicatives,  Autoconeixement i gestió de les emocions,  Identificació de les pròpies emocions,  Pertinença a un grup; Educació primària - Cicle inicial - Tutoria: Habilitats socials i resolució de conflictes,  Aprendre a ser,  La relació amb els altres,  Aprendre a conviure,  Emocions i afectivitat; Educació primària - Cicle inicial - Llengua catalana i literatura: comprensió d'ordres, relats i explicacions senzilles,  lèxic,  Comprensió,  Treball sistemàtic de llengua,  lectura mental i expressiva de textos breus + informació
 
Àmbit:
Alumnat
Context:
Parvulari; Educació primària
Idioma:
Català
Recurs educatiu:
Informació
Característiques:
Àlbum il·lustrat. Format 28x25 centímetres. Té 32 pàgines il·lustrades en color. Enquadernació en cartoné. Recomanable a partir de 4 anys.
Identificador:
ISBN/ISSN:9788416394135; Dipòsit legal:V-1621-2015
 
Llicència:
Copyright © cf. Avís legal del recurs
Disponibilitat:
CRP de la Noguera (BALAGUER)
CRP de la Segarra (CERVERA)
CRP del Baix Penedès (EL VENDRELL)
CRP del Gironès (GIRONA)
+ informació
 
Comparteix-ho |

+Comenta aquest recurs!

 
Avís legal | Privadesa | Condicions d'ús | Copyright � 2014, Generalitat de Catalunya
El Departament d'Ensenyament no es fa responsable del contingut dels enllaços externs. Llegir més