Rinck, Maranke; [text]; Linden, Martijn van der; [il·lustracions]; Rosich Andreu, Maria; [traducció]
Ekaré, 2017
Proposta que construeix una narració amb lajut del joc del tangram. En aquest joc literari, la portada presenta les set peces que composen aquest trencaclosques xinés que repte a construir figures tot acoblant les formes geomètriques dun quadrat, un parallelogram i cinc triangles (dos de grans, un de mitjà i dos de petits). La narració en primera persona és la dun nen que savorreix fins que li donen un tangram i comença a jugar creant un gat que es converteix en el seu company. Per a ell construeix tota una història en la qual apareixen diferents figures (un peix perquè mengi, un altre gat perquè jugui, un arbre perquè se salvi ) amb les quals imagina diverses situacions. Acaba amb la pròpia representació del nen narrador que es reuneix amb el gat que ha creat. Constitueix un joc literari de frases curtes i directes amb la veu del nen narrador que parla del seu avorriment, dallò que va fent amb les figures del tangram i que, volgudament, omet paraules per convidar a la persona que el llegeix a jugar amb ell, a endevinar què esdevindran les formes anònimes un cop es girin les pàgines. La imaginació desbordant de l'infant dóna ales a una simpàtica història en què totes les illustracions estan dissenyades a partir de les set peces del tangram, al costat del text, perquè el lector formi part activa de la narració gaudint de les possibilitats que ofereix aquest passatemps educatiu. Les illustracions mostren diversos animals -primer en un únic color, com en el joc original, i després illustrats-. Convida al joc reglat i a la imaginació desafiada pels límits. Un llibre que ensenya a jugar i, a la vegada, un joc que ensenya a ficcionar. Es complementa amb un Tangram de cartró per poder continuar creant a partir del joc literari.