Rio Pérez, María José del
ICE/HORSORI, 1998
És el resultat de la reflexió sobre les diverses experiències relacionades amb la psicopedagogia de la llengua oral des d'una perspectiva comunicativa, actualitzant-les per donar resposta a les exigències que plantetja la reforma educativa en aquesta àrea específica. Proposa al professorat que abordi l'ensenyament de la llengua oral d'una manera nova, interactiva i funcional. Les idees i suggerències que s'exposen estan pensades per qualsevol tipus d'alumnat. En el capítol 1, a partir del fet que l'actual sistema educatiu reclama més dedicació a la llengua oral i a les habilitats comunicatives de l'alumnat, s'analitzen les noves exigències de l'escola, desenvolupant noves respostes al tema i proposant una definició amplia de la llengua oral. Al capítol 2 hi ha reflexions pràctiques i teòriques com a resposta a qüestions plantejades per ensenyants de diferents nivells que han participat en el procés d'ensenyament-aprenentatge de la llengua oral, des d'una perspectiva funcional. Els capítols 3, 4 i 5 contenen el nucli de caràcter pràctic d'aquest llibre, a on, a partir dels pressupostos anteriorment esmentats, es delimiten continguts de llengua oral i s'aporten criteris psicopedagògics per portar a la pràctica sessions educatives. Finalment, en el capítol 6 es tornen a plantejar les propostes curriculars bàsiques per identificar i realitzar una anàlisi més detallada de tot l'exposat anteriorment.