Ponce de León, Ana; Gargallo, Esther; [coordinadores]
CCS, 1999
Es tracta d'una proposta interdisciplinar per a l'educació de l'oci, l'educació del consum, l'educació ambiental i l'educació física basada en la construcció d'objectes per jugar i de jocs elaborats pels mateixos alumnes a nivell individual i també en grup. Els autors parteixen de la idea que el treball de l'alumne en l'elaboració dels propis materials de joc contribuirà a desenvolupar les seves habilitats manuals, que fer-ho en equip revertirà en una millora de l'ambient del grup-classe i del nivell de socialització de cada alumne en particular i que el fet d'utilitzar materials de rebuig, com a punt de partida, permetrà que els alumnes prenguin consciència de que no ha de ser per força la joguina més cara la més divertida. Les diferents propostes, agrupades en cinc capítols, es caracteritzen pel desenvolupament de: la creativitat, la intel·ligència pràctica, la lectura comprensiva, les habilitats matemàtiques, les habilitats motrius bàsiques i les destreses manuals relacionades amb la manipulació d'utensilis alhora que afavoreixen actituds en relació al medi ambient, el consum responsable, la cooperació, l'educació per a la igualtat i també l'educació de l'oci.