Prieto, Mª Dolores; Ferrándiz, Carmen
Aljibe, 2001
El llibre analitza exhaustivament el model de les intel·ligències múltiples de Gardner i les principals implicacions de la teoria referides a l'avaluació i a l'ensenyament de les intel·ligències. També tracta de les habilitats, els coneixements, els hàbits i les actituds que es pretenen desenvolupar amb l'avaluació i l¿ensenyament de les mateixes. Es fa una anàlisi de les diferents teories de la intel·ligència, per tal de situar i entendre el marc teòric del model de Gardner que proposa fins a vuit tipus d'intel·ligència: lingüística, lògico-matemàtica, visual-espacial, corporal-cinestèsica, musical, interpersonal, intrapersonal i naturalista. S'estudien els components de les intel·ligències múltiples i la seva aplicació al context escolar. També hi ha un apartat dedicat al procediment d'avaluació i un altre, dedicat al procediment d'ensenyar i aprendre fent servir totes les intel·ligències. S'inclouen diferents exemples d'unitats didàctiques i estratègies per ensenyar i aprendre amb les intel·ligències múltiples. En un annex final s'expliquen les habilitats bàsiques implícites en el procés d'ensenyament-aprenentatge de les vuit intel·ligències.