Johnson, David W.; Johnson, Roger T.; Holubec, Edythe J.
Paidós, 1999
El llibre presenta algunes estratègies per ajudar als ensenyants a aplicar o millorar l'ús de l'aprenentatge cooperatiu, com a eina didàctica, en l'activitat quotidiana amb els alumnes a l'aula. Els autors dediquen un capítol a tractar el concepte d'aprenentatge cooperatiu com a premissa indispensable per poder aplicar-lo correctament en la pràctica educativa. Un altre capítol tracta de les decisions prèvies que ha de prendre l'ensenyant abans d'iniciar aquesta pràctica d'aprenentatge amb els alumnes: els objectius conceptuals, els materials didàctics, els objectius actitudinals, la definició i composició dels grups de treball, la disposició de l'espai a l'aula, l'assignació de rols als membres dels grups i l'explicació als alumnes de la tasca acadèmica proposada i dels procediments de cooperació a emprar. També es tracten aquells aspectes que l'ensenyant caldrà que vetlli perquè els equips de treball siguin realment cooperatius: la interdependència positiva, la responsabilitat individual, la interacció personal, la integració social i l'avaluació grupal.