Català | Castellano | English
  • inicio
  • ayuda
  • identificación
Búsqueda avanzada  

El aprendizaje cooperativo en el aula

Comentalo - 17 Visitas
Escrit Llibre

Johnson, David W.; Johnson, Roger T.; Holubec, Edythe J.

Paidós, 1999

El llibre presenta algunes estratègies per ajudar als ensenyants a aplicar o millorar l'ús de l'aprenentatge cooperatiu, com a eina didàctica, en l'activitat quotidiana amb els alumnes a l'aula. Els autors dediquen un capítol a tractar el concepte d'aprenentatge cooperatiu com a premissa indispensable per poder aplicar-lo correctament en la pràctica educativa. Un altre capítol tracta de les decisions prèvies que ha de prendre l'ensenyant abans d'iniciar aquesta pràctica d'aprenentatge amb els alumnes: els objectius conceptuals, els materials didàctics, els objectius actitudinals, la definició i composició dels grups de treball, la disposició de l'espai a l'aula, l'assignació de rols als membres dels grups i l'explicació als alumnes de la tasca acadèmica proposada i dels procediments de cooperació a emprar. També es tracten aquells aspectes que l'ensenyant caldrà que vetlli perquè els equips de treball siguin realment cooperatius: la interdependència positiva, la responsabilitat individual, la interacció personal, la integració social i l'avaluació grupal.

 

descripción temática:
método activo, cooperación, didáctica, trabajo en equipo, enseñanza

 
Ámbito:
Profesorado
Idioma:
Castellà
Características:
Té 146 pàgines amb quadres i esquemes en blanc i negre. Inclou una bibliografia final.
Identificador:
ISBN/ISSN:950-12-2144-X
 
Disponibilidad:
CRP de la Selva I (SANTA COLOMA DE FARNERS)
CRP Horta - Guinardó (BARCELONA)
CRP Nou Barris (BARCELONA)
CRP Sants - Montjuïc (BARCELONA)
+ información
 
Comparteix-ho |

+Comentar este recurso

 
Aviso legal | Privacidad | Condiciones de uso | Copyright � 2014, Generalitat de Catalunya
El Departament d'Ensenyament no se hace responsable del contenido de los enlaces externos. Leer más