Poch, Concepció; Herrero, Olga
Paidós; [Barcelona], 2003
En educació no sempre atenem el patiment i l'impacte de la mort en les persones. Cada vegada més, educadors, pedagogs, psicòlegs i pares tenen consciència de la necessitat de tractar, en els distints contextos educatius, el tema de la mort i el duel. Es proposa un recorregut de reflexió i de possibles respostes als següents interrogants: Com afecta a l'educació la discreció existent entorn del fet de morir? Per què es planteja educar per a la mort? Com explicar els nens l'experiència de la mort i plantar cara a les seves preguntes? Com es tracta la mort en els currículums educatius? Com donar la notícia de la mort d'un ser estimat a un nen o a un adolescent? Com s'elabora el duel? Amb aquest projecte, les autores pretenen contribuir a omplir l'espai educatiu sobre la pedagogia de la vida i de la mort amb una formació general, aportació de testimoniatges i propostes de treball, que fomentin tant la reflexió personal com la pràctica professional.