Català | Castellano | English
  • inici
  • ajuda
  • identificació
Cerca avançada  

Història d'una arma vulgar: la cultura de la violència. Guia didàctica ESO

Comenta'l - 1 Visita
Escrit Llibre

Bastida, Anna; [autora]; Campo González-Garzón, Marta; [traducció]; León, Raquel; [direcció col·lecció]; Truñó, Maria; [coordinació autoria]; Sarsanedas, Elisa; [coordinació producció]; Torres, Lluís; [disseny portada]; Valmaseda, Javier; Torres, Lluís; [interiors]; Polo, Ferran; Truñó, Maria; [col·laboradors]; Abella, Tomàs; [fotografia coberta]

Intermón Oxfam; Octaedro, 2004

Orientacions didàctiques del quadern de treball del mateix títol, amb l'objectiu de facilitar el treball amb l'alumnat. Es planteja com un procés d'informació i reflexió dirigit a l'acció dins l'aula i, s'estructura en setze activitats d'aprenentatge que tenen el nexe de les armes però que tracten cadascuna un tema concret. Aquestes activitats s'han pensat per fer-les de forma successiva. Es comença amb la introducció, on es treballen les idees prèvies dels i les alumnes relatives a la classificació de les armes. La segona tracta del paper que tenen les armes en els conflictes armats. Les activitats que segueixen, de la tres a la sis, se centren en el coneixement de les armes, els models més comuns i utilitzats, els compradors i exportadors d'armes, el recorregut que sol seguir una pistola al llarg de la seva "vida" i el paper que han tingut les armes lleugeres, o que tenen avui dia en algunes guerres. De l'activitat set a la deu es treballa amb exemples reals, fotografies, històries, vinyetes i textos de les persones que intervenen en les guerres: tant els combatents com les víctimes. Les activitats de l'onze a la catorze desenvolupen aspectes relacionats amb les contradiccions que es donen a les guerres i les injustícies que acostuma a patir la gent. I, finalment, les activitats quinze i setze permeten la síntesi de tota la feina feta i de l'aprenentatge assolit. Amb aquestes activitats s'intenta abordar el gran problema que representen les armes per a la humanitat, els obstacles i les dificultats que generen, així com els interessos econòmics que emergeixen a cada conflicte armat.

Forma part de: Adéu a les armes. Secundària ; Armes sota control. Secundària

 

Descripció temàtica:
forces armades, desarmament, educació per a la pau, drets humans, educació intercultural, violència, guerra, política internacional, valors morals, armes, refugiats, control d'armaments, dret internacional, conflictes internacionals, defensa

 
Àmbit:
Professorat
Context:
ESO; Batxillerat
Idioma:
Català
Característiques:
Té 55 pàgines amb bibliografia i enllaços a webs interessants sobre armament, la pau i les guerres i fonts informatives complementàries de l'ex Iugoslàvia, de Rwanda, d'Angola, del Kurdistán, de l'Afganistán, de l'Iraq, d'Israel/Palestina i del País Basc.
Identificador:
ISBN/ISSN:84-8452-307-1; Dipòsit legal:B-38993/2004
 
Disponibilitat:
CRP Ciutat de Badalona (BADALONA)
CRP de la Selva I (SANTA COLOMA DE FARNERS)
CRP del Maresme I (MATARÓ)
CRP del Maresme III (EL MASNOU)
CRP del Segrià (LLEIDA)
+ informació
 
Comparteix-ho |

+Comenta aquest recurs!

 
Avís legal | Privadesa | Condicions d'ús | Copyright � 2014, Generalitat de Catalunya
El Departament d'Ensenyament no es fa responsable del contingut dels enllaços externs. Llegir més