Bastida, Anna; [autora]; Campo González-Garzón, Marta; [traducció]; León, Raquel; [direcció col·lecció]; Truñó, Maria; [coordinació autoria]; Sarsanedas, Elisa; [coordinació producció]; Torres, Lluís; [disseny portada]; Valmaseda, Javier; Torres, Lluís; [interiors]; Polo, Ferran; Truñó, Maria; [col·laboradors]; Abella, Tomàs; [fotografia coberta]
Intermón Oxfam; Octaedro, 2004
Orientacions didàctiques del quadern de treball del mateix títol, amb l'objectiu de facilitar el treball amb l'alumnat. Es planteja com un procés d'informació i reflexió dirigit a l'acció dins l'aula i, s'estructura en setze activitats d'aprenentatge que tenen el nexe de les armes però que tracten cadascuna un tema concret. Aquestes activitats s'han pensat per fer-les de forma successiva. Es comença amb la introducció, on es treballen les idees prèvies dels i les alumnes relatives a la classificació de les armes. La segona tracta del paper que tenen les armes en els conflictes armats. Les activitats que segueixen, de la tres a la sis, se centren en el coneixement de les armes, els models més comuns i utilitzats, els compradors i exportadors d'armes, el recorregut que sol seguir una pistola al llarg de la seva "vida" i el paper que han tingut les armes lleugeres, o que tenen avui dia en algunes guerres. De l'activitat set a la deu es treballa amb exemples reals, fotografies, històries, vinyetes i textos de les persones que intervenen en les guerres: tant els combatents com les víctimes. Les activitats de l'onze a la catorze desenvolupen aspectes relacionats amb les contradiccions que es donen a les guerres i les injustícies que acostuma a patir la gent. I, finalment, les activitats quinze i setze permeten la síntesi de tota la feina feta i de l'aprenentatge assolit. Amb aquestes activitats s'intenta abordar el gran problema que representen les armes per a la humanitat, els obstacles i les dificultats que generen, així com els interessos econòmics que emergeixen a cada conflicte armat.
Forma part de: Adéu a les armes. Secundària ; Armes sota control. Secundària