Bastida, Anna; [autora]; León, Raquel; [direcció col·lecció]; Truñó, Maria; [coordinació autoria]; Sarsanedas, Elisa; [coordinació producció]; Torres, Lluís; [disseny coberta]; Valmaseda, Javier; Torres, Lluís; [interiors]; Polo, Ferran; Truñó, Maria; [col·laboradors]; Abella, Tomàs; [fotografia coberta]; Demestre, Joana; Caratozzolo, Luciana; [il·lustracions]
Intermón Oxfam; Octaedro, 2004
Activitats d'aprenentatge que tenen com a nexe les armes, però que tracten cadascuna un tema concret. La primera activitat, d'introducció, treballa les idees prèvies de l'alumnat relatives a la classificació de les armes. La segona tracta del paper que tenen les armes en els conflictes armats. Les activitats que segueixen, de la tres a la sis, se centren en el coneixement de les armes, els models més comuns i utilitzats, els compradors i exportadors d'armes, el recorregut que sol seguir una pistola al llarg de la seva "vida" i el paper que han tingut les armes lleugeres, o que tenen avui dia en algunes guerres. De l'activitat set a la deu es treballa amb exemples reals, fotografies, històries, vinyetes i textos de les persones que intervenen en les guerres: tant els combatents com les víctimes. Les activitats de l'onze a la catorze desenvolupen temes relacionats amb les contradiccions de les guerres i les injustícies que acostuma a patir la gent que no té res a veure amb el control dels recursos econòmics dels seus països; recursos que sovint estan monopolitzats per uns pocs que s'enriqueixen a costa del patiment de molts. I, finalment, les activitats quinze i setze permeten treballen la síntesi de tota la feina feta i de l'aprenentatge assolit. Les il·lustracions del material són adequades a l'alumnat d'aquesta edat.
Forma part de: Adéu a les armes. Secundària ; Armes sota control. Secundària