Tió, Josep; Subirana, Joan; [il·lustracions]
Edicions l'Alber, 2006
La lectoescriptura reclama la presència d'habilitats específiques: les habilitats visuals, necessàries per a la codificació dels sons en grafies (moviment ocular, camp de visió, fixacions...) i les habilitats fonètiques (memòria auditiva, discriminació de sons, habilitat en la producció fonètica...). En el joc l¿esforç esdevé imperceptible per al jugador perquè queda a bastament compensat pel plaer de jugar; però l¿esforç hi és, i totes les facultats del jugador estan en tensió: la memòria, la precisió, la sincronia entre el moviment i la paraula, l¿atenció, l¿acceptació dels codis, la voluntat de participar... La guia conté llistes de tot el vocabulari (llista alfabètica, temàtica i inversa), instruccions de funcionament de cadascun dels jocs (nombre de jugadors, objectius, materials necessaris, procediment del joc, variants i recomanacions) i suggeriments d'adaptabilitat dels jocs segons l'edat de l'alumnat. Un annex aporta materials que han de ser fotocopiats per poder jugar i l'altre annex proposa activitats individuals de repàs i reforç.
Inclou: Jocs de consciència fonològica