Tió, Josep; Subirana, Joan; [il·lustracions]
Edicions l'Àlber, 2006
És un material destinat a treballar, per mitjà del joc, habilitats lingüístiques bàsiques per a una bona fonamentació de l'ortografia. Parteix d'un requisit imprescindible: el domini comprensiu del vocabulari utilitzat en els jocs. Utilitza dos recursos essencials: l'habilitat auditiva, necessària per a la comprensió del llenguatge i per a la codificació dels sons i grafies; l'habilitat visual, imprescindible per a la percepció de tots els elements que configuren una unitat significativa escrita i per al seu emmagatzematge a la memòria. Els jocs treballen majoritàriament l'ortografia mental, paral·lela al càlcul mental que es fa a matemàtiques. Proposa activitats de pensar com s'haurien d'escriure unes determinades imatges i, en canvi, se'n fan poques sobre paraules escrites, i cap que faci referència explícita a normes. Plantegen situacions molt semblants a les que se'ns presenten quan tenim un llapis a la mà i un paper blanc al davant: estimulen la representació mental de les formes gràfiques de les paraules. Els destinataris principals d'aquests jocs són els que estan immersos en l'aprenentatge de l'ortografia o bé que necessiten apuntalar-la i reforçar-la. A nivell escolar, moltes activitats són possibles a partir de cicle mitjà, quan comença a treballar-se sistemàticament l'ortografia arbitrària.
Inclou: Jocs d'ortografia