Alcalde, Anna Isabel; Buitago, Mati; Castanys, Montserrat; Fálces, M. Pilar; Flecha, Ramon; Gonzalez, Presentación; Jaussi, M. Luisa; Lavado, Julián; Odina, Marisol; Ortega, Sara; Palenzuela, A. Isabel; Planes, Llorens; Puigdellívol, Ignasi; Ramis, Mimar; Rubio, Anna; Wells, Gordon
Graó, 2006
Mostra una alternativa a la manera d'aprendre convencional. Algunes escoles han somiat que transformant l'escola els seus alumnes estaven motivats per aprendre. La implicació de les famílies, el mateix alumnat, el professorat i l'entorn social dialoguen, treballen conjuntament i intenten canviar la vida a les escoles, des de l'horari fins a la mateixa aula. Les comunitats d'aprenentatge volen contribuir a superar les desigualtats educatives i socials amb la finalitat de que tots els nens i nenes aconsegueixin tenir èxit en els seus estudis. El plantejament d'aquestes comunitats es basa en les actuacions educatives que millors resultats estan aconseguint actualment. En aquest llibre s'ofereixen les bases pedagògiques, psicològiques, sociològiques i didàctiques que es necessiten per a transformar escoles i instituts en comunitats d'aprenentatge. Mostra diferents models des d'escoles inclusives fins escoles multiculturals.