Askasiber, Irene; Coll, Cristina; Franquesa, Teresa; Gil, Daniel; Mañas, Alfonsa; Miguel, Carme de; Miranda, M.José; Pujol, Rosa M.; Regí, Coral; Suinaga, Jaione; Sureda, Jaume; Tiana, Lorenzo; Vilches, Amparo; ZER Els Castells
Graó, 2006
Recull d'experiències i bones pràctiques en els diferents cicles educatius i també d'iniciatives dels ensenyants i dels equips docents compromesos en la preservació i millora del medi ambient a través d'un comportament sostenible en les accions quotidianes. Els tres primers capítols incideixen en la necessitat del canvi de mentalitat del "consumidor", en la idea de que l'escola ha d'educar en la sostenibilitat des del compromís col·lectiu i individual, i en la necessitat de la conscienciació que els recursos naturals són limitats. Els altres capítols s'adrecen específicament a alguna de les etapes educatives: infantil, primària i secundària. i presenten diverses pràctiques d'educació ambiental en centres concrets des dels vessants curricular i organitzatius, des del treball de valors i des de les accions de diagnòstic fins als projectes de futur.