Macarulla, Isabel; Saiz, Margarida; [coordinació]
Graó, 2008
Tracta l'experiència de nou entitats del món de l'educació per donar impuls al procés de la inclusió escolar de l'alumnat amb necessitats educatives especials. Aquest va ser l'origen del "Projecte de reconeixement i difusió de bones pràctiques inclusives" que va iniciar-se el juny del 2006 que, entre d'altres accions, pretenia iniciar reflexions conjuntes entre docents, directius, famílies i resta de professionals de l'educació, sobre com pot ser més inclusiva la pràctica educativa, també per identificar quines són les dificultats i les amenaces que cal superar per avançar i consolidar els processos d'inclusió i per esbrinar quins són els factors d'oportunitat que cal aprofitar. Aquest llibre conté reflexions , conclusions i propostes a partir de l'experiència de més de dos-cents participants a les jornades de treball realitzades i és també un recull de bones pràctiques amb cinc experiències que serveixen per il·lustrar algunes de les reflexions recollides a la primera part del llibre.