Galí, Alexandre
Eumo; [Vic], 1984
Esdevingut ja un clàssic de la pedagogia catalana, aquest estudi fou elaborat l'any al 1928; malgrat el temps, la rigurositat de l'estudi i l'enfocament científic confirmen la seva validesa. L'objectiu del llibre és donar als mestres una escala de valors perquè puguin avaluar d'una manera objectiva el treball dels alumnes. Segons Alexandre Galí, l'avaluació ha de ser feta amb plena consciència tècnica del mestre alhora que ha de ser formativa. Aquests dos postulats són avui dos dels pressupòsits de la pedagogia. Dins aquesta línia l'autor fa veure la necessitat que els alumnes siguin avaluats d'acord amb l'activitat diària, i proposa l'avaluació contínua com a mitjà d'avaluació. No deixa de criticar tampoc el test com a manera d'avaluar. El fet de llegir o escriure, la comprensió de lectura i el càlcul aritmètic són els punts de què ha de partir el mestre per avaluar el treball escolar.