Vilà, Núria
Rosa Sensat, 1987
A partir de l'experiència del treball sobre expressió escrita a l'escola es va dur a terme una experiència, que recull aquest llibre, per treballar aquest aspecte als cicles inicial i mitjà, centrant-se en la descripció i la narració. La descripció i la narració s'acostumen a treballar sistemàticament al cicle superior, però s'evidencia una necessitat d'incorporar les tècniques més aviat, per aconseguir que juntament amb la fluïdesa d'expressió que presenten els infants quan arriben al cicle mitjà s'aconsegueixi incorporar aspectes que els permetin treballar tècniques concretes com: fer resums, sintetitzar, etc., en definitiva, dur a terme una expressió escrita més dirigida. Es treballa la descripció, de manera que s'intenta donar-ne una visió el més àmplia possible tant pel que fa al tipus de descripció (ambients, llocs, coses, plantes, animals, personatges, sensacions...), com pel que fa al treball de llengua, sobretot de vocabulari. S'ofereixen també un recull de fragments de textos literaris que poden servir de model i alguns treballs realitzats pels nens i nenes. Per treballar la narració es parla primer dels objectius d'aquesta tècnica i es proposen exercicis concrets. A continuació trobem exemples de treballs i mostres dels exercicis que han realitzat els infants. Al final del llibre hi ha una bibliografia sobre el tema.