Aguaded Gómez, José Ignacio
Grupo Pedagógico Andaluz 'Prensa y Educación', 1993
Després d'una introducció en què l'autor deixa clara la responsabilitat que els educadors tenen a l'hora d'orientar i avaluar els mitjans de comunicació, el llibre fa un estudi de tots ells com ara les diapositives, les transparències, els rètols, la ràdio, la premsa, la televisió, el cine, la publicitat, etc. De cada un d'ells fa un petit estudi amb la finalitat de proposar una sèrie de reflexions i propostes per a la integració didàctica de la 'comunicació audiovisual' a les aules. L'autor concep aquests mitjans com auxiliars didàctics de les diferents àrees curriculars, ja que faciliten l'aprenentatge, la interpretació i l'expressió de la realitat. Un cop acabat aquest recorregut, l'autor proposa algunes activitats concretes d'integració dels mass-media a l'aula, recordant que la nostra societat no els pot ignorar i menys encara veure'ls com un rival i que el que hem de fer és integrar-les didàcticament i treure'n tot allò que de positiu ens poden oferir, que és molt. Finalment trobem un apartat molt útil de referències bibliogràfiques.