Conangla, Maria Mercè; Soler, Jaume; Valdivia, Paloma; [il·lustracions]
Parramón, 2013
El llibre tracta de lart de gestionar les emocions treballant al mateix temps leducació mediambiental, i aposta per formar un nou model de persona, tal com diuen els autors la persona emocionalment ecològica. Està format per cinc capítols, cadascun dels quals manté la mateixa estructura: 1. Il·lustració a doble pàgina, amb unes preguntes que poden portar al debat i a l intercanvi dopinions sobre el tema plantejat. 2. Paral·lelisme entre el nostre món exterior i el nostre món interior per ajudar-nos a entendre millor què ens passa dins nostre, què ho provoca i quines conseqüències té. 3. Il·lustració a doble pàgina amb unes preguntes que incita els nens i nenes a pensar per començar a actuar de manera diferent. 4. A través de contes, jocs, activitats manuals, es treballen diferents habilitats que es necessitaran per enfortir-nos i convertir-nos en persones emocionalment ecològiques. Cada proposta disposa duna petita guia per acompanyar el formador o mestre i consta de quatre parts diferenciades: a. objectiu que persegueix la proposta b. explicació de la proposta en si mateixa c. reflexions d. conclusions A la contraportada del llibre escriuen: En aquest volum descobrirem que la vida és un viatge apassionant i tindrem loportunitat de recórrer i admirar territoris molt diversos. Per embarcar-nos-hi haurem de disposar de lequipatge més adequat i tenir moltes ganes de buscar i descobrir tresors. També treballarem la confiança per enfrontar-nos als nostres dracs i superar les nostres pors. Us ve de gust formar part daquesta aventura i convertir-vos en autèntics exploradors emocionals?