Duran Gisbert, David [coord.]
Institut de Ciències de l'Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona, 2013
Conjunt de materials que conforma un programa educatiu que fa ús de la tutoria entre iguals -a l'escola entre alumnes, i a casa entre l'alumne i un familiar- per a la millora de la lectura i la comprensió lectora a Primària i Secundària. Aquests materials han de permetre que, amb l'ajustament als interessos i als contextos propis, els centres escolars puguin fàcilment generar actuacions innovadores que facilitin els objectius següents: Posar a l'abast del professorat metodologies inclusives; Desenvolupar noves didàctiques per a l'ensenyament del català; Millorar la competència lectora, i especialment la comprensió lectora, de l'alumnat; Fomentar la capacitat de cooperació entre l'alumnat i potenciar la implicació de les famílies en les tasques escolars. Els continguts que s'inclouen són els següents: La tutoria entre iguals: bases del mètode d'aprenentatge cooperatiu, creació de les parelles, rol tutor i tutorat, avaluació; La implicació familiar: importància de la participació i la formació per portar a terme la tasca; La competència lectora: els fulls d'activitats (criteris de selecció dels textos, grau de dificultat de les preguntes de comprensió, revisió i elaboració de fulls), els moments de les sessions, l'avaluació; El rol docent: observació i seguiment de l'activitat, intervencions específiques que ho requereixin, formació en xarxes de centres.