Català | Castellano | English
  • inici
  • ajuda
  • identificació
Cerca avançada  

El lector ante la obra hipertextual

Comenta'l - 27 Visites
Escrit Llibre

Mendoza Fillola, Antonio; Romea Castro, Celia; [coordinació]

Horsori, 2010

Recull d'estudis sobre literatura infantil i juvenil que s'endinsen en l'anàlisi dels llibres de llibres, en la reescriptura dels contes populars, en la importància de la literatura oral per la formació del lector, en les seqüències didàctiques que relacionen el codi de l'escrit literari amb l'audiovisual, en la lectura d'imatges, d'àlbums il·lustrats, la comparació d'obres literàries i les maneres d'aproximar-se a la lectura i a la seva interpretació hipertextual. Engloba referències bibliogràfiques d'obres consultades i obres analitzades. Pertany a la col·lecció "Seminarios" i la seva edició ha comptat amb l'Ajut Universitari i de Recerca (AGAUR) de la Generalitat de Catalunya. Destaquen els següents articles: -MACHADO, Ana María. "Presencia de intertextualidades en la literatura infantil y juvenil contemporánea" -CERRILLO, Pedro C. "Literatura oral y literatura escrita: aspectos intertextuales en obras de Montserrat del Amo y Emilio Pascual" -ARIZPE, Evelyn. "El lector infantil ante la intertextualidad y la metaficción en el libro álbum" -DURÁN, Teresa. "Cuando el texto calla. La lectura de un álbum: La reina de los colores" -JURI, Silvina. "Sobre los libros de juego intertextual con los cuentos populares" -DE AMO SÁNCHEZ-FORTÚN, José Manuel. "Metatextualidad: estrategias de creación en la obra de Jon Scieszka" -SILVA-DÍAZ, María Cecilia. "La discusión literaria y la recepción de álbumes metaficcionales" -PÉREZ VALVERDE, Cristina. "La lectura fractal: ficciones en ficciones" -DÍAZ-PLAJA, Ana. "Cuando las protagonistas se convierten en escritoras" -ROMEA CASTRO, Celia. "Espacio y tiempo: dos referentes intertextuales generadores de expectativas. Un ejemplo: el holocausto judío desde la mirada infantil" -AMBRÓS PALLARÉS, Alba. "El miedo literario y el miedo cinematográfico: El pequeño vampiro y las expectativas del receptor" -RAMOS SABATÉ, Joan Marc. "Lectores re-creando el texto" -LEIBRANT, Isabella. "Leer y escribir en nuestro mundo hipertextual"

 

Descripció temàtica:
material audiovisual, llibre, literatura infantil, cinema, literatura comparada, pensament crític, investigació educativa, ficció, il·lustració, imatge, biblioteca, crítica literària, gènere literari, text literari, literatura, narració, lectura, comprensió lectora, holocaust, conte, material didàctic, comprensió del text, literatura juvenil

Descripció curricular:
Educació secundària obligatòria - 3r - 4t ESO - Llengua catalana i Literatura: Llengua escrita; Didàctica: Orientacions didàctiques; Biblioteques escolars: Foment de la lectura,  Competència informacional; Àrees/matèries: Literatura; Batxillerat - Llengua catalana i literatura; Educació primària - Cicle superior - Llengua catalana i literatura: Comprensió; Educació primària - Cicle inicial - Llengua catalana i literatura: Llengua escrita; Educació primària - Cicle mitjà - Coneixement del medi: social i cultural: Tractament de la informació + informació
 
Àmbit:
Professorat
Context:
Parvulari; Educació primària; ESO; Biblioteca/Centre de documentació
Idioma:
Castellà
Recurs educatiu:
Informació
Característiques:
Llibre de 191 pàgines amb il·lustracions i esquemes en blanc i negre. Engloba 16 articles i la seva bibliografia.
Identificador:
ISBN/ISSN:9788496108554
 
Llicència:
Copyright © cf. Avís legal del recurs
Disponibilitat:
CRP de Ribera d'Ebre (MÓRA D'EBRE)
 
Comparteix-ho |

+Comenta aquest recurs!

 
Avís legal | Privadesa | Condicions d'ús | Copyright � 2014, Generalitat de Catalunya
El Departament d'Ensenyament no es fa responsable del contingut dels enllaços externs. Llegir més