Ríos Hernández, Merche
Paidotribo, 2014
L'obra ofereix un marc teòrico-pràctic de l'educació física i ladaptació a l'alumnat amb necessitats educatives especials, concretament referides a les que es deriven de dèficits físics, intellectuals o motors. Els continguts es divideixen en dos grans blocs. En el primer, es recullen en forma de manual, les bases teòriques sobre les tres àrees de coneixement que interactuen en la didàctica de l'educació física i l'alumnat amb discapacitat: l'educació física, l'educació especial i la didàctica. La segona part es dedica a la intervenció educativa des de l'escola pel que fa a l'educació física com a assignatura i concretament a l'atenció de l'alumnat amb discapacitats. Les orientacions didàctiques que es proposen en el llibre no són pas receptes, sinó una guia per orientar el treball docent, ja sigui en l'escola ordinària com en l'especial, amb la finalitat que l'alumne/a amb discapacitat pugui participar plenament de les activitats de les sessions d'educació física.