Novella, Ana M.; Llena, Asun; Noguera, Elena; Gómez Miquel; Morata, Txus, Trilla, Jaume; Agud, Ingrid; Cifre-Mas, Joana
Graó, d'IRIF, SL, 2014
Tracta sobre la participació social infantil en tres àmbits diferenciats: escolar, lleure i comunitat, aquest darrer concretat en els consells participatius infantils. Es tracta dun estudi basat en un projecte dinvestigació realitzat entre els anys 2009-2013 sobre aquesta temàtica, on es confirmen dues hipòtesi estretament vinculades: una, que les experiències participatives viscudes a la infància incideixen positivament en la formació de futurs bon ciutadans i laltra, que els nens i les nenes han de ser tractats ja des de petits com a ciutadans de veritat i no només com a futurs ciutadans. Els cinc primers capítols del llibre presenten els resultats obtinguts en el projecte dinvestigació i les seves bases teòriques i conceptuals. Posteriorment es dóna veu als infants i als joves que van participar en una taula rodona on savançaven alguns dels resultats. Lestudi conclou amb un epíleg de Francesco Tonucci, considerat un dels millors experts internacionals en participació infantil.