Català | Castellano | English
  • home
  • help
  • identification
Advanced Search  

Actuar, jugar, pensar: puntos de apoyo para la práctica psicomotriz educativa y terapéutic

Comment it - 1 Visit
Escrit Llibre

Aucouturier, Bernard

Graó, 2018

L’autor, especialista en psicomotricitat infantil i creador de la pràctica psicomotriu educativa i terapèutica que porta el seu nom (PPA), analitza la gènesi del joc espontani del nen com a mitjà d’expressió de la seva pròpia història relacional arcaica i com a mitjà de reassegurament enfront de les angoixes nascudes d’aquesta història dolorosa a vegades. En els diferents capítols del llibre es proposa una reflexió exhaustiva sobre el joc espontani del nen («L’angoixa, tensió de totes les esperances»), analitza també què passa amb el nen que no juga («L’angoixa, tensió de tots els perills») fins arribar al nen que pensa («Un camí, condicions per pensar»). En definitiva, s’aborda un desenvolupament psicològic del nen al cos, al joc, a l’acció i al plaer. Finalment, en el darrer capítol del llibre, l’autor concreta àmpliament la filosofia i els continguts de formació per als professionals que vulguin formar-se en la PPA.

 

Description terms:
affective development, cognitive development, developmental psychology, personality development, play, psychology, psychomotricity

Curricular description:
Psicologia: Psicologia evolutiva,  Psicopedagogia; Educació infantil - Parvulari (2n cicle) - Descoberta d'un mateix i descoberta dels altres: Relacions afectives i comunicatives,  Desenvolupament psicomotriu: joc i moviment,  Habilitats motrius,  Llenguatge corporal,  Segurització en el joc; Formació del professorat: Formació inicial,  Formació permanent del professorat + information
 
Scope:
Teachers
Context:
Llar d'infants; Formació permanent
Language:
Castellà
Educational resource:
Information
Characteristics:
Té 136 pàgines
Identificador:
ISBN/ISSN:9788499808390; Dipòsit legal:B 812-2018
 
License:
Copyright © cf. Avís legal del recurs
Disponibility:
CRP del Gironès (GIRONA)
 
Comparteix-ho |

+Comment this resource

 
Disclaimer | Privacity | Terms of use | Copyright � 2014, Generalitat de Catalunya
El Departament d'Ensenyament is not responsible for the content of external sites. Read more