Balcells, Jordi
Departament d'Ensenyament, 1995
Crèdit d'ampliació de segon cicle. Els continguts són procedimentals: l'hàbit de lectura i gaudi de la poesia, l'anaàlisi, el comentari, la recitació i la memorització de poemes. També es pretén que els alumnes recreïn i produeixin poesia. Complementàriament es treballen les formes lèxiques, els registres lingüístics, valoració del text i el context històrico-cultural de la literatura. S'estructura en cinc unitats didàctiques de les quals es desenvolupa la primera: La poesia (què és, l'ofici de poeta, poesia i música); Les formes i els temes de la poesia (Poesia en vers, en prosa, visual, tòpics poètics); Recursos estilístics de la poesia (figures retòriques); Anàlisi d'un poema (comprensió, el vers, recursos estilístics, comparació de poemes); La creació d'un poema (esquema formal, recreació, collages, creació nova. Per desenvolupar la unitat introductòria a la poesia es presenta una selecció de poemes, de pintures i d'imatges publicitàries per estimular la reflexió i el procés inductiu dels alumnes.