Servei d'Ensenyament del Català
Departament d'Ensenyament, 1999
Orientacions per a l'ensenyament-aprenentatge de la lectura i l'escriptura. Bases teòriques: La llengua oral i l'aprenentatge de la lectura i l'escriptura. Llegir i escriure diferents tipus de text. Evolució de les idees dels infants respecte de la lectura i l'escriptura. La intervenció del mestre/a. Seqüenciació dels continguts i avaluació dels alumnes. Recursos didàctics: El treball dels sons: de la llengua oral a la llengua escrita. El nom dels alumnes: la funcionalitat de la llengua escrita. La frase: de la llengua oral a la llengua escrita. La lectura guiada: la classe col.lectiva de lectura. L'escriptura per parelles: la intervenció en el procés de composició. La vida a l'aula i l'escriptura: l'ús de la llengua en situacions funcionals. L'escriptura col.lectiva: el modelatge en el procés de composició. La producció de textos: ajuts que faciliten el procés de composició. La correcció col·lectiva: el treball ortogràfic.