Moreno Cabrera, Juan Carlos; Serrat, Elisabet; Serra, Josep Maria; Farrés, Jordi
Departament de Benestar i Família, 2003
Aquesta obra permet als ensenyants apropar-se una mica a la llengua de l'alumnat immigrant i poder així valorar i entendre les dificultats i els progressos dels aprenents. Ve a ser una introducció general als altres treballs del projecte sobre comparació gramatical entre el català i diverses llengües (àrab, xinès, soninké, mandinga, berber, fula i wòlob). El llibre consta de 4 parts. A la primera, es fa una reflexió sobre el valor de la diversitat lingüística, en contra dels prejudicis que s'amaguen darrera de certes afirmacions sobre les llengües i les cultures o les persones que les parlen. La segona part conté nocions bàsiques sobre adquisició de les llengües: processos i estratègies, importància de la primera llengua en l'aprenentatge de la segona i factors favorables o entorpidors d'aquest procés. La tercera part tracta de l'educació bilingüe i del paper de l'escola en l'aprenentatge de la llengua per part de l'alumnat immigrant. Finalment, el 4t capítol dóna pautes didàctiques basades en l'enfocament comunicatiu, amb exemples concrets d'activitats.