Edu3
2008
Moltes empreses s'han adonat que cal innovar en l'àrea de recursos humans per treure més profit de les idees i el talent del personal. És el tema del reportatge principal del programa "Valor afegit", que també entrevista Salvador Alemany, de l'empresa Abertis, i la cantant i actriu Nina. Nous temps, noves plantilles Molt del talent dels treballadors s'està perdent perquè moltes empreses no fan una bona gestió dels recursos humans, és la pota de la innovació a què menys atenció es presta. S'han de buscar maneres diferents d'organitzar la feina i, en això, les noves generacions, que han crescut acompanyades dels videojocs, hi tenen molt a dir. Són els anomenats "gamers". Per superar les ineficiències hi ha jocs que posen de manifest els beneficis de treballar en equip, de ser creatius. Veurem l'equip directiu de l'empresa Santa \; Cole sotmetre's a una d'aquestes activitats, una de les millors maneres d'evidenciar els errors que es cometen en el dia a dia i aprendre a gestionar més bé el talent de tot l'equip. El treball en equip serà precisament un dels punts forts de tota una generació que ja està a punt d'incorporar-se al mercat de treball. És el que es desprèn d'un estudi de la Universitat Harvard, que ha batejat aquests joves com la "game generation", perquè els videojocs els han dotat d'eines i maneres de pensar diferents de les de la generació anterior. Veurem també l'exemple d'una empresa: Gore y Asociados, que sovint es posa com a exemple d'organització innovadora. No tenen caps, sinó el que ells anomenen líders naturals, i els empleats, ells en diuen associats, s'organitzen en equips reduïts, que treballen de manera autònoma seguint, això sí, una estratègia global definida per un líder. Salvador Alemany, conseller delegat d'Abertis Abertis és la companyia líder d'autopistes de peatge a Espanya i una de les primeres d'Europa. Controlada per la constructora ACS i la Caixa, l'empresa té la seu a la Zona Franca de Barcelona i té com a primer executiu Salvador Alemany. Les autopistes són el gran negoci d'una companyia cada cop més diversificada i comporten tres quartes parts dels seus ingressos. El "sentit comú" de la Nina L'actriu i cantant Nina té una dilatada carrera artística i, ara, triomfa amb el musical "Mamma mia" al Barcelona Teatre Musical. Però, a més de cantar i interpretar, la Nina és una actriu amb les coses molt clares quan parla d'estalvi, de consum, d'inversions i d'economia domèstica.
http://www.edu3.cat/Edu3tv/Fitxa?p_id=30310