Bastida, Anna; Calatayud, Francesc; Carré, Antònia; Civera, Isabel; Delgado, Josep Francesc; Diard, Pascal; Escrivà, Rosa; Gallardo, Francisco; Lluch, Gemma; Manuel, Joan; Obiols, M. Rosa; Palou, Juli; Rins, Silvia; Soldevila, Llorenç; Subirana, Jaume; Bordons, Glòria; [coordinació]; Díaz-Plaja, Ana.; [coordinació]
Graó, 2004
Llibre de didàctica de la literatura a secundària. Recull l'experiència de professors universitaris i de secundària que des de fa anys han investigat i experimentat sobre el tema, i incorpora altres veus que, des d'àrees o països propers, poden ajudar a la reflexió. Està organitzat en tres apartats: el cànon, els temes i l'entorn cultural. Presenta reflexions i propostes centrades en la participació, el descobriment i el diàleg, a partir d'un protagonisme més gran de l'estudiant-lector, de l'obertura a tots els cànons, de la construcció col·lectiva del coneixement cultural i del sentit del text, i d'una presència equilibrada entre lectura i escriptura. Està fet amb la intenció d'ajudar en l'elaboració de materials pràctics de didàctica de la literatura que integrin l'eix autor-obra-lector i contribueixin així a la formació d'uns lectors actius, motivats, creatius, reflexius, cultes i lliures.