Gassol, Anna [asessorament pedagògic]; Mora, Toni [asessorament pedagògic]; Aller, Ana [asessorament pedagògic]
CEAC, 2002
Obra estructurada en una introducció, cinc capítols i una ressenya bibliogràfica. L'objectiu del llibre és mostrar alguns dels camins oberts per la investigació pedagògica per a la solució del fracàs escolar per mitjà de la lectura. En el primer capítol "Lectura y fracaso escolar" exposa la importància educativa actual de la lectura i analitza experiències educatives. Amb el títol "Objetivos para una pedagogía eficaz" aprofundeix en aspectes com el procés d'oralització, els components del saber llegir, les situacions lectores i el gaudi associat al fet lector. "Condiciones para un auténtico aprendizaje de la lectura", com a tercer capítol, exposa les etapes en l'aprenentatge de la lectura i els principis teòrico-pràctics en què es fonamenten. Al capítol quart -"Proyecto común en la enseñanza de la lectura" aporta estratègies didàctiques per a l'educació infantil. Al darrer capítol aborda les dificultats de la lectura i concretitza les bases i etapes per a una intervenció educativa eficaç en relació a la lectura.