Villar Arellano, Xanguas[Coordinació]
Fundación Germán Sánchez Ruipérez, 2001
Publicació dirigida a estudiants de biblioteconomia i documentació, així com a professionals de biblioteques públiques i escolars. Realitzada a partir del plantejament de la necessitat de capacitar infants i joves per enfrontar-se d'una manera crítica a l'enorme fluix informatiu actual on les biblioteques hi assumeixen un paper fonamental facilitant l'accés a fons documentals diversos tot afavorint la utilització dels seus recursos. Les demandes culturals actuals exigeixen a les biblioteques que organitzin els seu fons amb criteris formatius; planificant programes específics per tal que els usuaris puguin ser autònoms en l'accés a la informació. La biblioteca escolar es configura com a recurs mediador imprescindible per a la plena alfabetització cultural. L'obra recopila alguns programes formatius desenvolupats els darrers anys en la "Fundación Germán Sánchez Ruipérez" de Salamanca. La varietat de plantejaments s'ha sistematitzat en tres apartats: Les visites a la biblioteca (Activitats puntuals per donar-la a conèixer als potencials usuaris); programes de formació d'usuaris (Propostes intensives de cinc o sis sessions, per conèixer les fonts d'informació i l'aprenentage de tècniques documentals) i activitats quotidianes (Dinàmiques per fer de la formació d'usuaris una pràctica senzilla i habitual). Les activitats, un cop exposats els fonaments teòrics, formulen els objectius específics i una detallada explicació de les estratègies desenvolupades. Útil per al disseny de projectes de formació d'usuaris.