Moreno, Ana; [projecte didàctic i coordinació editorial]; Equerdo, S.; [edició]; Ybarrola, B/Delfo SL; [col·laboració]; Balzola, S. [disseny i il·lustració]; Sanz, Maria Jose; Oliva, J.; [direcció editorial]
Editorial Cruïlla, 2005
Programa d'educació emocional per alumnat d'educació infantil. Vol ser una ajuda per al professorat que vulgui educar les emocions dels seus alumnes des de ben petits: a ser persones emocionalment sanes, a tenir una actitud positiva davant la vida, a saber expressar i controlar els seus sentiments, a connectar amb les emocions d'altres persones, a tenir autonomia i capacitat per a prendre decisions adequades i poder superar les dificultats i conflictes que inevitablement sorgeixen a la vida. El projecte proposa activitats per treballar els següents nou mòduls: autoconeixement, autonomia, autoestima, comunicació, habilitats socials, escolta, solucions a conflictes, pensament positiu, assertivitat. Cada mòdul es desenvolupa d'acord amb el següent esquema: una introducció, un punt de partida on es descriu un cas pràctic i es detallen alguns punts teòrics, el conte redactat amb diverses activitats per treballar-lo, activitats amb les fitxes fotocopiables, activitats de dinàmiques de grup, registres d'observació que recullen les pautes d'avaluació per comprovar el que han assolit els alumnes i, finalment, l'apartat de lectures recomanades per aprofundir en el tema que s'ha tractat.