Paredes, Eulàlia; [pedagoga]; Ribera, Dolors; [psicòloga]
Tibidabo Ediciones, 2006
Ja fa uns anys que existeix un concens a la comunitat educativa internacional sobre educar en valors, basant-se en que educar en valors no és ensenyar valors, sinó proposar pautes i crear condicions per tal que les persones siguin capaces d'apreciar els valors i construeixin dia a dia el seu propi sistema de valors. El desenvolupament curricular de l'educació en valors ha de ser compartit pel projecte educatiu del centre, el pla d'acció tutorial i l'assignatura concreta de nova creació a Espanya. A més, és important coordinar i tractar de manera conjunta els valors desenvolupats a través del currículum per tal que no quedin descontextualitzats. Cada un dels apartats que treballa el llibre va acompanyat del seu dvd respectiu, amb experiències i exercicis pràctics. En cada un dels apartats del llibre es treballa el mateix tema que acompanya al dvd, en l'apartat A del llibre i del dvd A es treballa "Aprendre a ser responsable, en l'apartat B "Aprendre a ser respectuós", en l'apartat C "Aprendre a ser empàtic" i en l'apartat D "Aprendre a autoregular-se". Cada un dels quatre apartats segueixen el mateix esquema: es treballa el concepte, per exemple, què és la responsabilitat, es planteja el debat, es fa l'anàlisi I, s'inicia el debat I i es passa a l'anàlisi II, es fa el debat II i l'anàlisi III. S'acaba amb la conclusió a la que s'ha arribat del tema tractat.
Inclou: Educar en valors. Aprendre a ser responsable ; Educar en valors. Aprendre a ser respectuós ; Educar en valors. Aprendre a ser empàtic ; Educar en valors. Aprendre a autoregular-se ; Educar en valors