Paredes, Eulàlia; [pedagoga]; Ribera, Dolors; [psicòloga]
Tibidabo Ediciones, 2006
Explica les responsabilitats que han d'aprendre a adquirir els adolescents. Primer: responsabilitat envers ells mateixos i els demés, en l'àmbit de la salut i la cura del cos: alimentació, esport i substàncies addictives, alimentació correcta (es pot fer un estudi de com s'alimenten els alumnes, parlar de dietes no controlades, de l'excessiu consum de sucres i greixos); substàncies addictives: tabac, alcohol...; esports: obsessió per lluir una bona musculatura, prendre anabolitzants... Segon: responsabilitat envers les tasques a realitzar; establir unes prioritats sense deixar-se emportar per la mandra o el voler passar-ho bé. Es pot demanar quines tasques realitzen a casa i què en pensen; com i quant de temps dediquen a les tasques escolars, com s'organitzen ... Tercer: responsabilitat en el consum, quins hàbits tenim, el paper de la publicitat i la seva influència, la moda i les marques. Quart: responsabilitat en la societat que estem. Es pot parlar de quina és la seva participació en activitats organitzades per l'institut, què fan per millorar l'ambient de classe, si participen en propostes del barri... Cal entendre que no s'arreglen les coses si només ens queixem i no fem res.
Forma part de: Educar en valors