Paredes, Eulàlia; [pedagoga]; Ribera, Dolors; [psicòloga]
Tibidabo Ediciones, 2006
Explica que cal aprendre a ser respectuós. Primer: respectuós amb un mateix per poder ser-ho amb els demés. Cal treballar l'autoestima per desenvolupar capacitats com l'empatia i l'assertivitat que ens permet relacionar-nos bé amb els demés. Segon: ser respectuós amb els demés; saber dir no, demanar favors, donar les gràcies, opinar sense molestar. Es poden treballar les relacions en el grup classe: alumnes marginats, líders, com els tractem, com ho hauríem de fer... Tercer: respectuós amb l'entorn; vivim en un entorn que compartim amb altres, per tant hem de respectar-lo i n'hem de fer un bon ús. Què fem per no malbaratar els recursos (aigua, llum, brossa...). Quart: respectuós amb les diferències de sexe, raça, tendència política, tendència sexual, maneres de pensar i enfocar la vida, classe social... Es pot treballar la Declaració Universal dels Drets Humans.
Forma part de: Educar en valors