Morillas Gómez, María Dolores
Narcea Ediciones; Ministerio de Educación y Ciencia, 2006
Aquest llibre respon a la necessitat urgent de crear projectes que generin una nova cultura que doni respostes alternatives, creatives i solidaries a les necessitats i reptes d'aquest món globalitzat: una cultura que permeti el desenvolupament integral de la persona i de totes les persones; que consideri la diversitat social com una riquesa i no com un conflicte, pèrdua d'identitat o motiu d'exclusió; que tingui cura d'una vida sostenible i dels recursos del planeta encara que sigui perquè d'això depèn la nostra supervivència i la de les properes generacions. L'escrit parteix d'una síntesi organitzada de l'experiència sobre "Educació per a la Ciutadania", que s'ha portat a terme en el centre educatiu "Instituto Veritas" de Pozuelo de Alarcón ( Madrid), a partir de la relectura del seu projecte educatiu realitzat en el moment d'integrar-se a les Escoles Associades de la UNESCO i per al desenvolupament de les competències per a la ciutadania. Aquesta lectura s'ha fet des d'una perspectiva d'una educació global, perquè sorgeix de la convicció que tothom està inclòs en el procés d'ensenyament-aprenentatge i ha d'intervenir en el desenvolupament dels valors cívics si es vol actuar amb la coherència educativa que reclama el moment actual. El llibre consta de dues parts amb instruccions teòriques i aplicacions didàctiques fonamentals al voltant de les temàtiques que es treballen: 1.- Educar per a la ciutadania en una cultura global. 2.- Educar per a la ciutadania en el Projecte Educatiu de Centre.