Jover, Guadalupe; Bonmartí, Ricart; [traducció]
Associació de Mestres Rosa Sensat, 2007
El propòsit del llibre és propiciar un debat sobre el sentit de l'educació literària en el marc de l'educació secundària obligatòria. Convida a una revisió crítica i constructiva dels criteris que dicten la selecció del que es llegeix a l'escola i de la manera com es llegeix. La primera part pretén localitzar les coordenades en les quals caldria enquadrar la reflexió entorn d'allò que s'ha convingut anomenar el cànon literari de l'escola. La segona part aporta respostes a les formulacions plantejades amb anterioritat. El capítol quart avança diverses tesis que poden presidir l'elaboració del corpus literari de l'escola, així com orientacions metodològiques per a la presentació de textos i per al disseny d'itineraris lectors. En el darrer capítol, proposa tres línies d'acció: ensenyar a llegir, estimular l'escriptura d'intenció literària i convidar a la lectura lliure i autònoma.