Cuevas Cerveró, Aurora
Ediciones Trea, S.L., 2007
L'obra presenta l'alfabetització en informació com un dels grans reptes de la societat actual. Desafiament que ha d'iniciar-se a l'escola, entorn privilegiat per iniciar l'educació i la cultura democràtica. Context on -gràcies a la tasca de docents i bibliotecaris- es resolt el binomi informació-coneixement, dins els actuals entorns tecnològics, i adquireix una nova funcionalitat i estratègies en els processos d'aprenentatge i d'assimilació comprensiva per conèixer. Proposa potenciar l'ús instructiu de les biblioteques escolars. Exposa l'evolució de la lectura i la variada tipologia textual (informació verbal, visual i acústica) disponible en suports diversos. D'aquesta situació de multitextualitat sorgeix la necessitat d'un nou ordre híbrid i integrador, adequat a l'expansió del text als seus modus de lectura. Aporta estratègies per afavorir a l'escola la consecució en la competència de la "metalectura": lectura polimòrfica, transversal i dinàmica que oposa i complementa textos, imatges, sons i xarxes.